myHogwarts intagning, vad tycker ni?
Forum > Harry Potter > myHogwarts intagning, vad tycker ni?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
TheWitch
Elev |
Som rubriken säger, vad tycker ni om intagningsfrågorna för att blir myHogwarts beta tester? Bra? Dåliga? Svåra? Lätta?
Själv tycker jag att de var både bra och dåliga. Det var bra att det var så pass svåra frågor eftersom det innebar att endast riktiga hardcore fans kunde komma in (om man inte är en väldigt duktig googlare vill säga). Däremot var det lite elakt mot alla fans som inte har läst böckerna på engelska och därför inte visste vilka djur de pratade om när de sa t.ex. "Billywigs" eller "Flobberworms" är. Det problemet undslapp alla som ville bli en Pottermore beta tester eftersom alla frågor där handlade om nummer vilket ju är samma på alla språk. Å andra sidan var de frågorna lätta att lista ut eftersom man sedan skulle multiplicera svaret så att det egentligen bara var att prova sig fram. Men tillbaks till er, vad tyckte ni om myHogwarts beta-frågor? ~This post was sent to Mugglis by an owl~ 6 mar, 2012 18:48 |
|
Pumpkin99
Elev |
7 mar, 2012 11:17 |
|
xXHalfbloodPrincessXx
Elev |
9 mar, 2012 11:24 |
|
TheWitch
Elev |
Skrivet av xXHalfbloodPrincessXx: De var sjukt dåliga typ 36 sekunder att tänka o så glömde man bort allt för att man var så stressad Det håller jag med om, och om man gissade fel fick man börja om och hela tiden såg man hur platserna blev allt färre... Men det var ju antagligen för att man inte skulle kunna fuska lika lätt, fast 30 sekunder var kanske lite väl lite. I alla fall för de som inte läst böckerna på engelska... ~This post was sent to Mugglis by an owl~ 9 mar, 2012 13:45 |
|
xXHalfbloodPrincessXx
Elev |
Skrivet av TheWitch: Skrivet av xXHalfbloodPrincessXx: De var sjukt dåliga typ 36 sekunder att tänka o så glömde man bort allt för att man var så stressad Det håller jag med om, och om man gissade fel fick man börja om och hela tiden såg man hur platserna blev allt färre... Men det var ju antagligen för att man inte skulle kunna fuska lika lätt, fast 30 sekunder var kanske lite väl lite. I alla fall för de som inte läst böckerna på engelska... Eller hur jag fick jätte panik ju färre platserna de blev kom ändå inte in fastnade på de svåra gåtorna ;( ![]()
9 mar, 2012 16:44 |
|
-Patronus-
Elev |
9 mar, 2012 17:25 |
|
Danzi
Elev |
9 mar, 2012 17:37 |
|
hyperion
Elev |
9 mar, 2012 17:52 |
|
Solkatten
Elev |
Vissa var väl rätt lätta ändå medan andra svåra. Skulle aldrig ha kommit in om det inte vara tack vare några här på Mugglis ♥
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 9 mar, 2012 17:54 |
|
TheWitch
Elev |
Skrivet av xXHalfbloodPrincessXx: Skrivet av TheWitch: Skrivet av xXHalfbloodPrincessXx: De var sjukt dåliga typ 36 sekunder att tänka o så glömde man bort allt för att man var så stressad Det håller jag med om, och om man gissade fel fick man börja om och hela tiden såg man hur platserna blev allt färre... Men det var ju antagligen för att man inte skulle kunna fuska lika lätt, fast 30 sekunder var kanske lite väl lite. I alla fall för de som inte läst böckerna på engelska... Eller hur jag fick jätte panik ju färre platserna de blev kom ändå inte in fastnade på de svåra gåtorna ;( Kom du in någon dag? ~This post was sent to Mugglis by an owl~ 9 mar, 2012 21:16 |
Forum > Harry Potter > myHogwarts intagning, vad tycker ni?
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen