Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Beauxbatons och Durmstrang då?

Forum > Harry Potter > Beauxbatons och Durmstrang då?

1 2
Användare Inlägg
blablablaa
Elev

Avatar


Jag har funderat ganska länge på det här...
När the Triwizard Tournament pågår, vart undervisas Beauxbatons och Durmstrang? I skeppet/vagen, eller i klassrummen? Har dom Hogwarts lärare då?
Har läst boken runt 12 gånger och inte hittat svaret, eller så står det i boken fast jag missat det D:

Följ min tumblr: www.prettymilkshake.tumblr.com :D

25 feb, 2012 17:15

Lokix
Elev

Avatar


bra fråga, dem måste ju undervisa någon stans, jag kan bara gissa men jag tror att dem undervisar både i skeppet/vagnen och på Hogwartes. Jag tror dem kan kan välja.

Todeledo

25 feb, 2012 17:22

Celest Gaunt
Elev

Avatar


Skulle tro att dom undervisas på alla möjliga ställen.. Tycker att det borde bli lite krångligt för dom som ska ha sin prov men... Dom studerar i alla fall, Viktor Krum var ju inne på biblioteket och studerade

25 feb, 2012 17:26

blablablaa
Elev

Avatar


just det ja, eller om han verkligen studerade eller bara låsades för att träffa Hermione?

Följ min tumblr: www.prettymilkshake.tumblr.com :D

25 feb, 2012 17:31

Borttagen

Avatar


Skrivet av blablablaa:
just det ja, eller om han verkligen studerade eller bara låsades för att träffa Hermione?

Ja, så kan det ju vara.
Men jag tror att det får skippa lektionerna men får läsa och sånt!

25 feb, 2012 19:51

Piggelin
Elev

Avatar


Tänk alla 11-16 (eller vilka åldersgrupper de nu har på de andra skolorna) som inte ser de älsta eleverna eller rektorn på ett år!
Och om Hogwartslärare nu undervisade de utlännska eleverna så måste de haft mycket att stå i 94/95.
Själv tror jag deras respektive rektor undervisade dem.

25 feb, 2012 20:04

themarauder
Lärare

Avatar


Jag tror att de blir undervisade på skeppet och vagnen. Antagligen har de väldigt mycket där inne - med tanke på att eleverna får plats att sova där!


=) - just like themarauder

25 feb, 2012 20:08

Celest Gaunt
Elev

Avatar


Skrivet av blablablaa:
just det ja, eller om han verkligen studerade eller bara låsades för att träffa Hermione?


Det också, men det var väl fler som satt i biblioteket från dom skolorna, eller?

25 feb, 2012 20:16

themarauder
Lärare

Avatar


^ Antagligen! Men man lägger nog inte lika mkt märke till dem eftersom att de inte är världskäna quiddtichstjärnor!! =)

=) - just like themarauder

25 feb, 2012 20:18

Nelly1513
Elev

Avatar


Ja, jag tror de hade lektionerna i vagnen och skeppet men kunde studera i Hogwarts

AlexZz and I are friends 4 ever <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fpull.imgfave.netdna-cdn.com%2Fimage_cache%2F1254572211830353.jpeg

25 feb, 2012 20:43

1 2

Forum > Harry Potter > Beauxbatons och Durmstrang då?

Du får inte svara på den här tråden.