Testralerna och Harry
Forum > Harry Potter > Testralerna och Harry
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Disa
Elev |
Funderade på det. När Harrys föräldrar dog så såg Harry sin mamma dö, men han kan inte se testralerna förrän Cedric dog.
För att kunna se testralerna så ska du ha sett döden - räknades inte hans mamma då, eller är det någon åldersgräns på när du kan räkna dig som att ha sett döden? Om det är gräns - vart går den då? Harry har ju fortfarande minnen (som vi kan se när Voldemort går in i hans huvud) av när hans mamma dog så då borde han ju alltid ha kunnat se testralerna, eller? http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B) 21 feb, 2012 09:52 |
|
Loveleen
Elev |
Ne, jag tror inte hans mindes sin mammas mord, eller han såg den inte, när han sover så såg han ju bara ett grönt ljus, så han såg nog inte sin mamma dö på det sättet
21 feb, 2012 10:37 |
|
Borttagen
|
Det var väl typ så att man måste kunna förstå vad döden innebär...på ett ungefär...?
21 feb, 2012 10:48 |
|
tove granger
Elev |
det är lite konstigt men harry var ju änd en brbis nä sin mamma dog
vill du veta något klicka här under. http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=19523&page=1#p1139762 21 feb, 2012 11:41 |
|
Disa
Elev |
Ja, men när dementorerna (förlåt mig, tänkte fel i första inlägget) suger upp bitar av hans själ och minnen i tredje boken så beskrivs det att han ser sin mamma bli mördad bland annat. Han sov ju inte utan var i hennes famn och såg allt hända, därav att han borde se testralerna på en gång.
http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B) 21 feb, 2012 12:35 |
|
Salazar1
Elev |
Det ligger någonting i det Disa säger!
I tredje boken fick ju dementorerna honom att minnas så varför kan han inte se dem? det är iallafall vad jag har att säga om det Slytherin Pride 21 feb, 2012 12:42 |
|
Disa
Elev |
Ja, precis! Jag älskar fortfarande HPböckerna men det var det enda jag satt och tänkte på när jag nu sitter med projektarbetet och har HPmaraton samtidigt med mig själv.
http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B) 21 feb, 2012 12:44 |
|
Salazar1
Elev |
Det har jag också tänkt på ganska länge nu. Jag brukar oftast störa mig på "fel" i böcker (alltså, sånt som jag anser är fel) men det här är bara en sak som jag tyckte var roligt att undra över. Alltså inget som stör mig så mycket!
Slytherin Pride 21 feb, 2012 12:54 |
|
Disa
Elev |
Jag stör mig otroligt mycket på det. MÅSTE HA SVAAAR!
Funderar på att mejla till JK Rowlings sådana grejs (finns säkert på någon hemsida) för att se om man får svar. http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B) 21 feb, 2012 13:00 |
|
Salazar1
Elev |
Gör det! Inte för att jag bryr mig så mycket men det hade nog varit kul med en förklaring på det hela :p
Slytherin Pride 21 feb, 2012 13:10 |
Forum > Harry Potter > Testralerna och Harry
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen