GODIS
Forum > Harry Potter > GODIS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Angus
Elev |
Jag vet inte om det redan finns en sådan här tråd, men säg till isf!
Kanske inte så jättkul tråd, men men... ![]() Be brave. Be strong. Be a Gryff!
19 feb, 2012 22:12 |
|
ElvinLC
Elev |
Både bertie botts bönor OCH chokladgrodor FINNS i verkligheten. Jag vet inte om det finns i sverige men jag har haft en påse med bertie botts bönor hemma hos mig. Men självklart är det absolut inte samma sak som i den "riktiga" HP världen.
Do not pity the dead, Harry. Pity the living. And above all those who live without love - Dumbledore 19 feb, 2012 22:19 |
|
Borttagen
|
Pennor som man kan sitta och suga på under lektionen hade inte varit fel... Fast de har ju sockerfjäderpennor, vi använder ju rätt sällan fjäderpenna i skolan ^^
19 feb, 2012 23:43 |
|
Långstrumpa
Elev |
bertie botts bönor och chokladgrodor! (klassiska) ^^
19 feb, 2012 23:44 |
|
Angus
Elev |
Skrivet av ElvinLC: Både bertie botts bönor OCH chokladgrodor FINNS i verkligheten. Jag vet inte om det finns i sverige men jag har haft en påse med bertie botts bönor hemma hos mig. Men självklart är det absolut inte samma sak som i den "riktiga" HP världen. Finns det? Skrivet av Borttagen: Pennor som man kan sitta och suga på under lektionen hade inte varit fel... Fast de har ju sockerfjäderpennor, vi använder ju rätt sällan fjäderpenna i skolan ^^ Ja, jag håller med! ![]() Be brave. Be strong. Be a Gryff!
20 feb, 2012 07:08 |
|
ElvinLC
Elev |
Skrivet av Angus: Skrivet av ElvinLC: Både bertie botts bönor OCH chokladgrodor FINNS i verkligheten. Jag vet inte om det finns i sverige men jag har haft en påse med bertie botts bönor hemma hos mig. Men självklart är det absolut inte samma sak som i den "riktiga" HP världen. Finns det? Ja, och eftersom det inte var "officiellt" HP godis så fick man med en lapp med smakerna. Så alla i familjen pillade ut alla goda bönor, och tillslut fanns det bara äckliga kvar. Dom fick kompisarna ta hand om istället, men då hade vi slängt lappen Och om det inte hade funnits äckliga smaker så hade det ju varit vanliga jelly-beans (väldigt klassiskt amerikanskt godis, antagligen därifrån J.K Rowling fick bertie botts bönor ifrån.) Do not pity the dead, Harry. Pity the living. And above all those who live without love - Dumbledore 20 feb, 2012 09:16 |
|
Roxy
Elev |
20 feb, 2012 09:27 |
|
Solkatten
Elev |
Droobles Bästa Bubbelgum fyller rummet med blåklocksfärgade bubblor, som håller sig i dagar i sträck utan att spricka.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 20 feb, 2012 09:30 |
|
Borttagen
|
Bertie Botts-bönor såklart, sen typ allt som finns på Godisbaronen!
20 feb, 2012 11:42 |
|
Solkatten
Elev |
Jag hade inte vågat testa en Bertie Botts. xD
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 20 feb, 2012 11:54 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen