Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vad är hogwarts.nu???

Forum > Off Topic > Vad är hogwarts.nu???

Användare Inlägg
eliin100
Elev

Avatar


Heej! Jag älskar harry potter och jag kanske skulle gilla hogwarts.nu men jag undrar om det e gratis å så?? E de roligt??? Svara gärna!!

21 nov, 2009 10:47

Kintsugi
Prefekt

Avatar

Detta inlägg gav 2 poäng till Slytherin!

Hogwarts.nu är en hemsida som inte längre finns tillgänglig för oss efter det att den stängdes ner den 15 december 2006. Du kan läsa mer om varför på hemsidan själv: http://hogwarts.nu/meddelande.php

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

21 nov, 2009 20:03

Narcissa
Elev

Avatar


du ska vara glad att du aldrig hann se det, det är hemskt att förlora den underbara sidan

26 nov, 2009 20:44

Emil
Elev

Avatar


Mmm =/
Men jag undrar lite, vad var det som fick hogwarts att dra hela 15 000 kr i månaden!? Det jag har som minne att jag uppfattade förut, eller läst, var att det som kostade mest var att få använda namnen? Liksom elevhemmens namn och hogwarts och allting!?
Eftersom immaterialrätten lr vad för lag/rätt det är, säger att den som skapat dem (författaren?) har rätten att behålla och ta betalt att man använder namnet eller?


Och uppfattat att det är darför Fenixforumet har latinska namn? istället för de orginella.

15k i månaden för en hemsida låter ganska mkt ;S

-

26 nov, 2009 21:50

Erfa
Rektor

Avatar


Skrivet av Emil:
15k i månaden för en hemsida låter ganska mkt ;S

Hur mycket alla varumärken kostade vet jag inte (det borde inte påverka den här sidan eftersom den inte är det minsta kommersiell).

Däremot vet jag att bandbredd och serverkostnader är dyrt. Hogwarts.nu hade löjligt många besökare, speciellt vid den mest aktiva tiden på dygnet. Dessutom var sidan faktiskt ganska dåligt programmerad, så allting var knappast optimerat.

15 000 kr är mycket, men inte jättemycket för en så stor sida.

26 nov, 2009 22:35

MattiasD
Elev

Avatar


Skrivet av Narcissa:
du ska vara glad att du aldrig hann se det

Jag trodde först att du skulle skriva att det var en usel sida.

Bara deras namn måste ha kostat mycket:


"* Som många vet och som en del av er till och med märkt idag när ni ringt till radiostationer och tidningar, så kan varken vi eller någon annan göra så mycket med namnet "Hogwarts". Dom vågar inte ens prata om oss i radio för att dom är rädda för att bli stämda och få betala massor av pengar! "

Jag har också ett svagt minne av att det var alla namn som gjorde att det var så dyrt.

Skrivet av Emil:


15k i månaden för en hemsida låter ganska mkt ;S

Det är ganska lite endå. Min kompis pappa arbetade på lunarstorm, det är ju minst 15k sen är det säkert flera arbetare så det blir ännu dyrare. Sen är det det som Erfa skrev att serverkostnader är dyra.


10 jan, 2010 22:50

viktor
Elev

Avatar


vad är det

14 okt, 2011 18:00

expelliarmus
Elev

Avatar


^ Ta inte upp gamla trådar ._.
Hela tråden handlar dessutom om vad det är för något, läs så vet du.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_lyvd2jjLx11qgje7ho1_400.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lsvd9cOJ7V1r4p3tmo1_500.png

14 okt, 2011 20:47

tiinaah
Elev

Avatar


Jag älskade hoggy!! var medlem på hogwarts.nu och det var en jätte bra sida. Den här sidan påminner lite om den.

14 okt, 2011 21:07

f00nt
Elev

Avatar


va också med där, va inne nästan hela tiden tror jag : ) thoes days!

14 okt, 2011 21:38

Forum > Off Topic > Vad är hogwarts.nu???

Du får inte svara på den här tråden.