Vem är du?
Forum > Fanfiction > Vem är du?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Titel: Vem är du?
Språk: Svenska Typ av text: FF Antal kap hittills: 12 Kapitel Färdigskriven: Maybe, har ingen inspiration Rating: G, tror jag Detta är min första FF så förvänta er inte så mycket. Det är sjunde året för Harry, Ron och Hermione fast det finns lite skillnader. De är inte ute och letar horrokruxer, Det blir (troligtvis) ingen strid och de är (troligtvis) på Hogwarts hela året. Dumbledore är inte död. Lista över vilka sidor kapitlena är på: Kapitel 1, del 1: Den här sidan Kapitel 1, del 2: Sida 2 Kapitel 2: Sida 3 Kapitel 3: Sida 4 Kapitel 4: Sida 6 Kapitel 5: Sida 7 Kapitel 6: Sida 10 Kapitel 7: Sida 12 Kapitel 8: Sida 13 Kapitel 9: Sida 14 Kapitel 10: Sida 19 Kapitel 11: Sida 22 Kapitel 12: Sida 24 19 feb, 2012 10:43
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-23 kl. 22:19
|
|
96hpevanescence
Elev |
19 feb, 2012 10:47 |
|
LauraTree
Elev |
Ja absolut!!
Det låter spännande 19 feb, 2012 10:48 |
|
Borttagen
|
Kapitel 1, del ett: Perrong 9 ¾
(Hermione) Jag såg mig omkring på den välbekanta perrongen, perrong 9 ¾. Jag kände igen nästan alla. Inte de minsta då, men nästan alla andra. Jag hade sett de äldsta under sex år, det här året skulle bli mitt sjunde. Tolvåringarna, de näst yngsta hade jag visserligen bara sett i ett år. Vänta lite nu… Vem var det där?! Min blick hade fastnat på en lång person med kritvitt hår och ljusblå ögon. Han hade vita skor, ljusblå byxor och en vit skjorta. Honom hade jag aldrig sett förr och han såg ändå ut att vara en av de äldsta… Jag tog några kliv mot honom. ”Hej, jag heter Hermione, vad heter du?” frågade jag vänligt. Han såg sig chockat omkring, som om han aldrig förr hade sett en människa. ”Va?” ”Hej, jag heter Hermione, vad heter du?” upprepade jag. ”Jag?” undrade han och såg ut som om han inte riktigt hängde med. Hoppas han svarar snart, det börjar snart vara dags att stiga på Hogwartsexpressen, tänkte jag. ”Ja, du”, sa jag lite otåligt. ”Jag heter Charlie”, sa han och jag kom att tänka på Rons bror Charlie. Förresten, vart var Ron? Och Harry? Jag vände mig om mot Charlie. Va?! Vart hade han tagit vägen? Nyss stod han ju där… ”Hermione?” en mjuk röst avbröt mina tankar. ”Å… Hej Ron”, sa jag och vände mig mot Ron. ”Har du sett Harry?” frågade Ron. Jag kollade mig omkring igen. Jag hade inte sett Harry tidigare men nu såg jag honom. ”Ja, han är där”, sa jag och pekade på Harry som kom gåendes mot oss. ”Hej, jag har letat över hela perrongen efter er”, sa Harry andfått. Jag log, det var ett tecken på vänskap att han hade letat så mycket efter oss. ”Har ni sett någon som heter Charlie?” frågade jag. Ron kollade misstänksamt på mig som om han trodde jag blivit galen. ”Ja, min bror?” sa Ron med ett tonfall som hos någon som förklarar för ett litet barn att ett plus ett blir två. ”Hurså?” undrade Harry. ”Jo, jag såg någon som hette det men han försvann helt plötsligt”, sa jag och kände hur konstigt det lät. Harry och Ron kollade på mig, sen på varandra. ”Jag är inte tokig!” sa jag högt till dem. ”Du borde gå till Madame Pomfrey”, sa Ron. ”Kom så letar vi efter en kupé tillsammans”, sa jag kort, jag ville helst inte fortsätta diskussionen. Ron kollade på Harry som nickade. 19 feb, 2012 10:48 |
|
96hpevanescence
Elev |
19 feb, 2012 10:50 |
|
Lills
Elev |
19 feb, 2012 10:50 |
|
Borttagen
|
Tack Tack! (Tack för hjälpen) Vill ni ha mer? 19 feb, 2012 10:53 |
|
Lills
Elev |
Skrivet av Borttagen: Tack Tack! (Tack för hjälpen) Vill ni ha mer? Jo, sätt ut mer! ![]()
19 feb, 2012 10:55 |
|
Borttagen
|
Kommer mer lite senare idag om det är okej?
19 feb, 2012 10:56 |
|
Borttagen
|
Meeer! Jättebra! *Bevakar*
19 feb, 2012 11:05 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen