SPOILER VARNING: Döden.
Forum > Harry Potter > SPOILER VARNING: Döden.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
JuliaHufflepuff
Elev |
Det här avslöjar ganska mycket, så om nu inte har sett alla filmerna eller läst alla böckerna rekommenderas det STARKT att inte trycka på spoilern.
Spoiler: Tryck här för att visa! Undertecknat Julia ~ Hufflepuffaren. 18 feb, 2012 15:14 |
|
J-star Black
Elev |
Jag håller med om att det är hemskt, hatar verkligen att de dör.
Men samtidigt är det reality, folk dör i krig, och jag tycker Jo ska ha eloge för att ha vågat döda många av karaktärerna. Jag har ofta tänkt att hon inte hade behövt döda så många, men samtidigt, detta bevisar att vem som helst kan dö, även de mäktigaste eller den roligaste som man inte trodde kunde dö. ![]() ![]()
18 feb, 2012 15:32 |
|
Nymphadora Tonks!
Elev |
Jag tycker att det är väldigt tråkigt och hemskt att så många dör. Men det är ju så det är! Folk dör hela tiden. Det kan ju inte bara vara dödsätare som dör. Vad hade det blivit för historia då liksom.
Att det inte bara är elaka och onda som dör, utan också andra karaktärer gör boken verkligare.
18 feb, 2012 16:02 |
|
Solkatten
Elev |
Alla i Harrys släkt och hans närmsta vänner dör ju
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 18 feb, 2012 16:03 |
|
Lissie Loppy
Elev |
18 feb, 2012 16:41 |
|
Tonks_xD
Elev |
TRYCK INTE OM DU INTE HAR LÄST ALLA BÖCKERNA/FILMERNA!! Liiite överdrivet men...
Spoiler: Tryck här för att visa! ![]()
18 feb, 2012 16:44 |
|
Loveleen
Elev |
18 feb, 2012 17:11 |
|
Matizze
Elev |
Alltså, jag tycker faktiskt att det är bra att Rowling visar att döden är naturligt, livet kommer och går. Du är inte odödlig även om du står på de godas sida, tro inget annat.
Visst, det är tragiskt att folk dör, jag har gråtit när karaktärer som jag tycker om har dött, precis som jag har gråtit när folk som jag tycker om har dött i mitt riktiga liv. Det är bara att komma över det och gå vidare. En av anledningarna till att jag tycker så mycket om Harry Potter-serien är för att folk som jag tycker om faktiskt inte är odödliga. ![]()
18 feb, 2012 17:12 |
|
JuliaHufflepuff
Elev |
Skrivet av Tonks_xD: Överdrivet? Jag skulle då inte vilja få reda på vilka som dör innan jag har sett det.TRYCK INTE OM DU INTE HAR LÄST ALLA BÖCKERNA/FILMERNA!! Liiite överdrivet men... Spoiler: Tryck här för att visa! Men jag vet att döden är naturlig. Men det är hemskt att så många dör. Undertecknat Julia ~ Hufflepuffaren. 18 feb, 2012 18:06 |
|
J-star Black
Elev |
Skrivet av JuliaHufflepuff: Skrivet av Tonks_xD: Överdrivet? Jag skulle då inte vilja få reda på vilka som dör innan jag har sett det.TRYCK INTE OM DU INTE HAR LÄST ALLA BÖCKERNA/FILMERNA!! Liiite överdrivet men... Spoiler: Tryck här för att visa! Men jag vet att döden är naturlig. Men det är hemskt att så många dör. Jo, fast det var ett tag sen sista filmen och boken kom ut, så de flesta vet väl vid det här laget om vilka som dör... ![]() ![]()
18 feb, 2012 18:09 |
Forum > Harry Potter > SPOILER VARNING: Döden.
Du får inte svara på den här tråden.














Mugglarportalen