Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hogwarts i Sverige?

Forum > Harry Potter > Hogwarts i Sverige?

1 2
Användare Inlägg
Ell
Elev

Avatar


Vet inte om det finns någon liknande tråd men...

Det borde väl finnas en skola för häxkonster och trolldom i Sverige, för alla 11åringar kanske inte kan engelska elr någon har inte råd att flytta till t.ex. Storbrittanien eller frankrike.

Vad heter då den svenska skolan?

Btw... I love youre smile <3 So Be Strong And Smile!!

17 feb, 2012 05:27

Nymphadora_<3
Elev

Avatar


Jag har ingen aning. Men antagligen så fins det en sån skola i sverige

17 feb, 2012 07:41

tove granger
Elev

Avatar


det finns en jag vet var men jag kanske är en häxa så jag säger inte var till er mugglare men en ledtråd till er mugglare ledtråden är mälaren under mer säger jag INTE!!!!!!!!!!!!!!!!

vill du veta något klicka här under. http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=19523&amp;page=1#p1139762

17 feb, 2012 09:26

Loveleen
Elev

Avatar


Undrar vad den heter, borde ju finnas :O

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi48.tinypic.com%2Fo06y3m.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi49.tinypic.com%2Fdgmh03.gif

17 feb, 2012 11:22

Borttagen

Avatar


Ingen vet säkert men Durmstrang ska ligga i Norge, Sverige, Finland eller Ryssland
Så då kanske (iallafall vissa) svenska trollkarlar går på Durmstrang? xD

17 feb, 2012 11:28

themarauder
Lärare

Avatar


Jag tror att Durmstrang ligger i Ryssland och tar in folk mer från öst! Tror dock att det finns en skandinavisk trollkarlsskola!

=) - just like themarauder

17 feb, 2012 11:56

Diana Wallder
Elev

Avatar


Jag tror iallafall att det finns en sådan skola här i svergie också.

Be brave, Be strong. Be a Gryff!

17 feb, 2012 12:12

Ell
Elev

Avatar


Skrivet av tove granger:
det finns en jag vet var men jag kanske är en häxa så jag säger inte var till er mugglare men en ledtråd till er mugglare ledtråden är mälaren under mer säger jag INTE!!!!!!!!!!!!!!!!


Jag är oxå häxa, men har inte fått mitt brev än bara, de har säkert varit något fel med ugglorna. Kan du inte berätta så att jag kan åka dit i alla fall

Btw... I love youre smile <3 So Be Strong And Smile!!

17 feb, 2012 15:24

James.P
Elev

Avatar


Om det finns så borde man få brevet när man är 12 för i England så blir man ju myndig när man är 17

17 feb, 2012 19:57

fredskronk
Elev

Avatar


Det är magiska som blir myndiga när de är sjutton. Mugglarbritter blir myndiga när de är arton.

Tror också att det finns en skandinavisk skola som möjligen också tar in svenskspråkiga finnar. Antagligen lite för liten för att vara med i den stora turneringen i gof

Följ: http://twitter.com/fredskronk

18 feb, 2012 10:44

1 2

Forum > Harry Potter > Hogwarts i Sverige?

Du får inte svara på den här tråden.