Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dumbledores elevhem?!

Forum > Harry Potter > Dumbledores elevhem?!

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
ChoChang
Elev

Avatar

+1


Ja, vilket elevhem gick dumbledore i?

I en av filmerna berättade han ju för Harry i gryffindor´s elevhem (sovsalen) att han eldade upp skynkena av misstag.

Dumbledore är väldigt smart, riktigt smart! Men ändå ödmjuk och snäll, han kan ha varit i Ravenclaw, och Hufflepuff.

Men som jag tror alla svar leder till, Gryffindor, vet du om det är rätt?


Det är en dag imorgon också...

15 feb, 2012 20:19

Detta inlägg ändrades senast 2012-02-15 kl. 20:31
Antal ändringar: 1

Celest Gaunt
Elev

Avatar


Är 99% Säker att han är Gryffindorare!

15 feb, 2012 20:20

ChoChang
Elev

Avatar


Skrivet av Celest Gaunt:
Är 99% Säker att han är Gryffindorare!

80% för mig!

Det är en dag imorgon också...

15 feb, 2012 20:23

Borttagen

Avatar


Han gick i Gryffindor, det får man veta i ettan.

15 feb, 2012 20:24

Solkatten
Elev

Avatar


Gryffindor och inget annat.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

15 feb, 2012 20:25

ChoChang
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Han gick i Gryffindor, det får man veta i ettan.
Skrivet av Solkatten:
Gryffindor och inget annat.


Okej, då vet jag.

Det är en dag imorgon också...

15 feb, 2012 20:32

Corinne
Elev

Avatar


Gryffindor

Den siste fienden som förintas är döden.

15 feb, 2012 20:37

LunaRavenclaw
Elev

Avatar

+1


Varför hamnade inte Hermione i Ravenclaw?

15 feb, 2012 20:39

ChoChang
Elev

Avatar


Skrivet av LunaRavenclaw:
Varför hamnade inte Hermione i Ravenclaw?


Hon är väll modig?
Som när hon sjunker igenom dödssnaran, och när hon snor ett hårstrå från den där Millicent?

Det är en dag imorgon också...

15 feb, 2012 20:41

Celest Gaunt
Elev

Avatar


Skrivet av LunaRavenclaw:
Varför hamnade inte Hermione i Ravenclaw?


Hon är förmodligen mer modig än smart...

15 feb, 2012 20:41

1 2 3 4 5 6

Forum > Harry Potter > Dumbledores elevhem?!

Du får inte svara på den här tråden.