Bellatrix dotter
Forum > Fanfiction > Bellatrix dotter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
YoshiFriend <3
Elev |
Jag ska skriva en fanfiction nu ^^ Hoppas att någon gillar den ;D
Titel; Bellatrix dotter Typ av text; Ff Fördiskriven; Nej Språk; Svenska Antal kapitel; 11 Kort om handling; Hermione vaknar av att hennes föräldrar pratar lågmält med varandra. Hon känner att något är fel. De är tre veckor kvar på somjmarlovet och Hermione hade tänkt att slappa läsa, sola och bada i havet med kompisar. Men allt förändras på en morgon Kapitel 1 Hemligheter; Hermione; Det var tre veckor kvar tills jag skulle börja på hogwarts. Mitt sjunde år. Jag öppnade sakta ögonen och blinkade några gånger i det straka ljuset. Solen lyste in i mitt fönster och bländade mig. Jag sneglade trött på väckarklockan som stod på: 07.30 Jag stönade och drog upp täcket över huvudet i ett försök att somna om, men så hörde jag några låg milda röster nereifrån. Mitt intresse vaknade. Jag steg upp ur sängen och tog hastigt på mig mina mjukisbyxor och den urtvättade linnet. Mitt håt stod åt alla håll men jag orkade inte fixa till det. Sakta gick jag ut ur rummet, och ner för trappan. Jag smyg runt hörnet, som lede till köket. Där stod mina två underbara mugglar föräldrar med huvudena tätt ihop. De var vända bort från mig. Jag tittade på de med nyfickna ögon och kvävde en gäsp. De verkade inte märka mig, efter en stund blev jag irriterad. "Hej", sa jag, de hoppade till och vände sig hastigt mot mig "Hej", svarade de. Mina föräldrar värkade stressade, och de log fejkat mot mig. "Vi trodde att du sov", sa mamma efter en stunds trykande tystnad. "Aha", sa jag bara och kom inte på något vettigare. Pappa harklade sig. "Jo, det är något vi måste berätta", sa han nervöst och pillade med knappen på skjortan som han alltid gjorde när han var nervös. "Ni ska väll inte skilla er?", utbrast jag rädd, och var plötsligt klar vaken. Jag gick fram till köksbordet och satte mig på en stol och kollade på de, med mina havsblåa ögon. "Nej", försäkrade mamma snabbt. Jag pustade ut. "Vad är det då?", frågade jag vidare och blev nyficken "Vi hade tänkt berätta det här för länge sen, men vi tyckte du var för ung", det var pappa som sa det. Jag satt tyst och tittade på de en stund, innan mamma fortsatte suckande "Vi är inte dina riktiga föräldrar". Tiden stannade. Jag kände mig mållös, jag tittade på min föräldrar som påstod att de inte var det. Mina ögon var torra, jag kände mig bara värdelös och dum. "Vem är det då?", frågade jag med spruken röst "Va, vad menar du?", båda mina föräldrar tittade konstigt på mig. "Min riktiga mamma och pappa", jag visste inte vad jag kände just då, bara att jag kände mig trött och hoppades på att det här var en mardröm. "Ehhh..., din pappa vet vi inte, jag tror att han är död....Men din mamma är där inne", mamma pekade nervöst på dörren som lede till tvättstugan. Jag reste mig upp och började gå framåt mot tvättstugan. Jag drog sakta ner handtaget, och dörren gled upp. "Hallå?", frågade jag. Jag såg ingen i tvätt stugan, pulsen började gå upp och försiktigt gick jag inåt. Bakom torkskåpet gled min riktiga mamma fram; Bellatrix Lestrange... Var den bra tyckte ni? Hoppas det ^^ Den här Ff är öppen för kritik! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff 11 feb, 2012 18:46
Detta inlägg ändrades senast 2012-02-28 kl. 20:01
|
|
onlyoliviaa
Elev |
11 feb, 2012 18:53 |
|
Weasley<3
Elev |
Najsigt! Verkar bra(=
Ulrik Munther<3<3<3<3<3 One Direction<3<3<3 11 feb, 2012 18:58 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
Okej här kommer kapitel två, så stanna kvar ;D
Kapitel två; Hermione; Jag stirrade skräckslaget på Bellatrix. "Vad gör du här?", viskade jag darrande. Bellatrix log onskefullt, och hennes galna blick var fäst på mig "Har de inte berättat det?", sa hon och nickade mot mina föräldrar, som höll sig på tryggt avstånd. Jag bet mig i läppen. "Nä", sa jag svagt. Hon flinade igen "Kom med mig" "Nej!", jag vaknade ur min förlamning och drog fram trollstaven ur fickan. " Jag tänker inte följa med dig!" "Det var ju synd", hon verkade inte mena det. Hon vifftade till med trollstaven och skrek "cruciator!" (stavning). Mina föräldrar föll ihop i kramp. "Sluta", skrek jag och sprang fram till de. I ett försök att skydda. "Jag gör vad som helst", snyftade jag med gråtfyllda ögonon. Bellatrix log det där hemska leendet mot mig igen. "Följ med mig", viskade hon "Om du slutar plåga mina föräldrar, ska jag följa med dig", jag knöt mina händer och tårarna droppade ner för minas kinder.Det gjorde ont att se de såhära. Bellatrix mumlade något och mina föräldrar slutade att skrika. Jag reste mig upp och tittade henne i ögonen. Hon gick fram till mig och tog min handled. Bellatrix naglar borrade sig in i min hud, och blodet trängde sig fram. Vi transfererade oss till något gammalt hus. Vi hammlade precis innanför husets dörrar. Framför oss låg en stor korridor, som var alldeles ödslig i undantag av några dammiga tavlor som hängde på väggen. Bellatrix förde mig genom korridoren, och vidare till ett stort rum. I andra delen brann det en brasa. Någon hade satt en förtölj framför den, och en ring av människor stod runt den, och pratatade lågmält med varandra. Jag flämtade till. Det var dödsätare... Kanske blev lite osamanhängande -.-" Men godnatt! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff 11 feb, 2012 21:56 |
|
Weasley<3
Elev |
Åh! Vad hemskt! Jag bara D,,,,,= (; Vill ha mer!(; Ska bli spännande att se vad som händer... (tror att det är typ "crucio"(; )
Ulrik Munther<3<3<3<3<3 One Direction<3<3<3 11 feb, 2012 22:12 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
Jag vet det var ur dåligt!
Tack förresten ;D http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff 11 feb, 2012 22:17 |
|
Weasley<3
Elev |
Åh! Jag menade ju inte att det va dåligt!XD
Ulrik Munther<3<3<3<3<3 One Direction<3<3<3 11 feb, 2012 22:31 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
OK xD känns lite bättre, nu får du vänta tills imorgon fpr.nu sia jag sova ;D
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff 11 feb, 2012 22:36 |
|
Weasley<3
Elev |
(= Menade ju att det va hemskt att hon torterade föräldrarna och det visar bara att du skriver bra när läsaren kan leva sig in i det!(= (; Åå)= stackars lilla mig(;
Ulrik Munther<3<3<3<3<3 One Direction<3<3<3 11 feb, 2012 23:04 |
|
bluebirdflies
Elev |
Den är riktigt bra, fortsätt
draco dormiens nunquam titillandus~~ Hogwarts will always be there to welcome you home <3 11 feb, 2012 23:25 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen