Vad händer om en stav går sönder?
Forum > Harry Potter > Vad händer om en stav går sönder?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Ja jag tänkte försöker dem laga den eller köper dem en ny?För en trollstav väljer ju trollkarlern/häxan.
5 feb, 2012 14:01 |
|
Borttagen
|
Man kan inte laga en trollstav, som Ollivander sade i Deathly Hallows
5 feb, 2012 14:03 |
|
Borttagen
|
Det beror på hur mycket den går sönder. Vad jag fattar det som så kan man laga mindre skador.
Annars får de köpa en ny 5 feb, 2012 14:08 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Det beror på hur mycket den går sönder. Vad jag fattar det som så kan man laga mindre skador. Annars får de köpa en ny Fast, Harry lagar ju sin trollstav med fläderstaven i sista boken, och hans trollstav var ju totalt sönder. Så det beror nog på hur kraftfull trollstaven man lagar den med är. 5 feb, 2012 14:17 |
|
J-star Black
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Det beror på hur mycket den går sönder. Vad jag fattar det som så kan man laga mindre skador. Annars får de köpa en ny Fast, Harry lagar ju sin trollstav med fläderstaven i sista boken, och hans trollstav var ju totalt sönder. Så det beror nog på hur kraftfull trollstaven man lagar den med är. Fast han lagade den med fläderstaven, så det är nog den enda som är tillräckligt stark ![]() ![]()
5 feb, 2012 14:37 |
|
Borttagen
|
Skrivet av J-star Black: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Det beror på hur mycket den går sönder. Vad jag fattar det som så kan man laga mindre skador. Annars får de köpa en ny Fast, Harry lagar ju sin trollstav med fläderstaven i sista boken, och hans trollstav var ju totalt sönder. Så det beror nog på hur kraftfull trollstaven man lagar den med är. Fast han lagade den med fläderstaven, så det är nog den enda som är tillräckligt stark Ja, det var ungefär det jag menade med "Så det beror nog på hur kraftfull trollstaven man lagar den med är". Och sedan vet man ju inte säkert om det finns en trollstav som är lika kraftfull som fläderstaven, men jag tror inte det. 5 feb, 2012 15:46 |
|
Borttagen
|
^ Fläderstaven är ett undantag. Jag tror inte precis att alla har möjligheten att laga sin stav med den så därför bortsåg jag från den möjligheten.
5 feb, 2012 16:07 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: ^ Fläderstaven är ett undantag. Jag tror inte precis att alla har möjligheten att laga sin stav med den så därför bortsåg jag från den möjligheten. Ja, det fanns ju trots allt bara en fläderstav. Men, är det säkert att det inte finns någon trollstav i hela världen som är lika stark som fläderstaven, jag menar, har Joanne yttrats sig om detta? 5 feb, 2012 16:19 |
|
Borttagen
|
Det finns nog någon mer stav som kan laga en stav.
5 feb, 2012 17:09 |
|
Freja
Elev |
Det beror på hur allvarligt skadad den är^
Everything is Dramione and nothing hurts. 5 feb, 2012 17:26 |
Forum > Harry Potter > Vad händer om en stav går sönder?
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen