Beauxbatons och Durmstrang
Forum > Harry Potter > Beauxbatons och Durmstrang
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Wingardian
Elev |
Jag har letat omkring och sökt efter liknande trådar men konstigt nog aldrig hittat en men accio Voldy om det skulle råka finnas en liknande tråd.
Namnet säger nog allt, i den här tråden kan vi diskutera Beauxbatons och Durmstrang! Själv tycker jag inte alls om Durmstrang, skulle kanske till och med skippa hela magivärlden om jag bara kunde gå där. Det känns inte som om det är ett trevligt ställe, de sysslar ju med svartkonster och dessutom verkar Karkaroff en lika dålig rektor som Snape är lärare. Däremot Beauxbatons tycker jag ganska mycket om. De liknar ju lite Rawenclaw (tycker jag iallfall) och jag är en Rawenclware samt att det är mitt "favoritelevhem". Och sen gillar jag ju deras skoluniformer också. 4 feb, 2012 20:03 |
|
Borttagen
|
^Ja.Men jag tycker också att dom verkar snobbiga.Och det är väll bara tjejer som går där.
4 feb, 2012 20:28 |
|
J-star Black
Elev |
Nej, det går både tjejer och killar på Beauxbatons, det är filmen som failar.
Fast jag tycker att Durmstrangs rykte är oförtjänat. De fick det på grund av Grindewald och att man lär ut svartkonster. Men på Hogawarts finns det böcker om svart magi och Voldemort gick där, men ingen säger att Hogwarts är en ond skola. Jag får intrycket av att de som går på Durmstrang är trevliga. Självklart kan man inte dra alla över en kam, men de från Beauxbatons verkar lite snobbiga. Inte alla, men vissa. Gillar både två, egentligen, älskar hur deras byggnader är beskrivna ![]() ![]()
4 feb, 2012 20:40 |
|
EpicFaiil
Elev |
Tumme upp
4 feb, 2012 22:57 |
|
Wingardian
Elev |
Jo, håller med om att de från Beauxbatons kan verka lite snobbiga.
Fast med Durmstrang lär de ju faktiskt ut svartkonster och det gör de aldrig på Hogwarts. Sen tror jag också dom flesta är trevliga där men det känns lite "svartkonstinriktat" eller vad man ska kalla det. Hoppas att Pottermore kommer med mer information om de båda skolorna men det dröjer nog ett ganska långt tag innan de kommer till fjärde boken... 5 feb, 2012 10:00 |
|
Borttagen
|
durmstrang är väl lite missförståt som med slytherin.
5 feb, 2012 10:03 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: ^Ja.Men jag tycker också att dom verkar snobbiga.Och det är väll bara tjejer som går där. Det finns killar på Beauxbatons också, jag hade för mig att det är i filmen det inte finns. Okej över till Durmstrang-snack: Har någon här en aning om var Durmstrang-skolan ligger? 5 feb, 2012 10:56 |
|
J-star Black
Elev |
Jag skulle tro att det ligger i Ryssland, typ. Iallafall i det området. Namnen är ju bulgariska, ryska,polska, osv.
![]() ![]()
5 feb, 2012 10:58 |
|
superdupermikaelah
Elev |
Beauxbatons känns lite snobbigt hela det, men det kan ju handla om att eleverna är vana vid en hög standard och att Hogwarts helt enkelt inte är som de tänkt sig.
Durmstrang känns lite underskattat, jag tror helt enkelt att de hade otur med rektor och att det var Karkaroff som hade negativt inflytande på skolan.
5 feb, 2012 11:08 |
|
Borttagen
|
Men tror ni att Durmstrung lär ut mycket quddich eftersom Viktor kommer där ifrån?Och i så fall måste det ju vara på något undaskymt ställe typ i berge.
5 feb, 2012 11:41 |
Forum > Harry Potter > Beauxbatons och Durmstrang
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen