Smeknamnet Mione
Forum > Harry Potter > Smeknamnet Mione
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
dani
Elev |
Jag har alltid förundrats en smula över smeknamnet Mione som ofta dyker upp i bland annat fanfictions. Det är alltså vad både Harry, Ron och andra karaktärer kallar Hermione....
Jag undrar om det är någon som kan ha en aning om hur det kom till sig, och ni som använder det, tycker ni verkligen att det är snyggt? Hehe, själv förstår jag det inte alls. 23 jan, 2012 17:29 |
|
Ida S
Lärare |
Jag hatade det till en början. Tyckte det var skitfult XD
Men efter att ha läst det vecka ut och vecka in i fanfictions så har jag vant mig... har till och med börjat använda det själv i fanfics :$ För det känns så logiskt att Hermione skulle ha ett smeknamn, ändå. Hennes namn är trots allt rätt långt ("Hermononucleosis" xD), så jag antar att det var så folk tänkte från början Tycker dock att Mione är mycket mer acceptabelt än t ex "Mia". Mia. Jag vill slå den som kom på att kalla Hermione för "Mia" "we live together, and harry does all the cooking." 23 jan, 2012 17:38 |
|
Solkatten
Elev |
Antagligen för att det skulle bli kortare än hela tiden säga Hermione eller något. Men Mione är ju ändå rätt sött, haha
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 23 jan, 2012 17:47 |
|
dani
Elev |
Skrivet av Ida S: Jag hatade det till en början. Tyckte det var skitfult XD Men efter att ha läst det vecka ut och vecka in i fanfictions så har jag vant mig... har till och med börjat använda det själv i fanfics :$ För det känns så logiskt att Hermione skulle ha ett smeknamn, ändå. Hennes namn är trots allt rätt långt ("Hermononucleosis" xD), så jag antar att det var så folk tänkte från början Tycker dock att Mione är mycket mer acceptabelt än t ex "Mia". Mia. Jag vill slå den som kom på att kalla Hermione för "Mia" Hahaha, ja du, Mia? Hur får någon Hermione till Mia? Mia är vanligtvis ett smeknamn för namn som... Maria, haha. Okej, men grejen är att om jag läser en fanfic så måste den oftast vara riktigt jekla bra om den ska få kalla Hermione för Mione. Annars klickar jag bara ner, hehe. Vad har du skrivit för FF's? I want to read! Skrivet av Solkatten: Antagligen för att det skulle bli kortare än hela tiden säga Hermione eller något. Men Mione är ju ändå rätt sött, haha Ja, jag antar väl också det, men kom igen. Mione? VEM kom på det? Hahaha. Ja, ja, jag tycker väl helt enkelt inte att Mione passar henne. Och så kanske jag är lite konservativ och gammeldags som tycker att man borde behålla originalnamnet som J.K Rowling använder. Har hon någonsin använt sig av namnet Mione? Det har hon väl inte?! 23 jan, 2012 17:53 |
|
Ida S
Lärare |
Skrivet av dani: Skrivet av Ida S: Jag hatade det till en början. Tyckte det var skitfult XD Men efter att ha läst det vecka ut och vecka in i fanfictions så har jag vant mig... har till och med börjat använda det själv i fanfics :$ För det känns så logiskt att Hermione skulle ha ett smeknamn, ändå. Hennes namn är trots allt rätt långt ("Hermononucleosis" xD), så jag antar att det var så folk tänkte från början Tycker dock att Mione är mycket mer acceptabelt än t ex "Mia". Mia. Jag vill slå den som kom på att kalla Hermione för "Mia" Hahaha, ja du, Mia? Hur får någon Hermione till Mia? Mia är vanligtvis ett smeknamn för namn som... Maria, haha. Okej, men grejen är att om jag läser en fanfic så måste den oftast vara riktigt jekla bra om den ska få kalla Hermione för Mione. Annars klickar jag bara ner, hehe. Vad har du skrivit för FF's? I want to read! Precis!! Hermione kan inte förkortas Mia, because of reasons. Haha, sån var jag också till en början fast sen, som sagt, så vande jag mig... fy. Haha. Eh, fanfics där jag vet att jag kallat Hermione för Mione är väl En Sommarlovskväll Framför Datorn och Falsk romans. Hoppas de håller måttet och inte blir nedklickade nu bara "we live together, and harry does all the cooking." 23 jan, 2012 18:01 |
|
Katla
Elev |
Jag hatar "Mione". Hatar. det. Hon heter för bövelen Hermione era små aprumpor!!
Hatar fanfictions där de kallar henne för det. det finns till och med fics där hon aldrig nämns vid hennes riktiga namn. Namnet låter drygt och fult. Ugh. Jag tror inte Hermione själv skulle ha uppskattat ett sådant "smeknamn"! ♏︎ 23 jan, 2012 18:05 |
|
Olivizza
Elev |
Tycket också att det är vääääääälidigt fult. Jag förstår det inte.
"Jag hoppas ni är nöjda med er själva. Vi kunde ha blivit dödade allihop - eller ännu värre, blivit relegerade." 23 jan, 2012 18:07 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Katla: Jag hatar "Mione". Hatar. det. Hon heter för bövelen Hermione era små aprumpor!! Hatar fanfictions där de kallar henne för det. det finns till och med fics där hon aldrig nämns vid hennes riktiga namn. Namnet låter drygt och fult. Ugh. Jag tror inte Hermione själv skulle ha uppskattat ett sådant "smeknamn"! ^ Håller med till 100 % 23 jan, 2012 18:33 |
|
Solkatten
Elev |
Hahah, bara jag som tycker det låter gulligt xD Fast jag skulle själv aldrig använda det
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 23 jan, 2012 18:34 |
|
accioron
Elev |
IT'S THE WORST.
Det spelar inte någon roll hur bra Fanfiction jag läser, om jag ser någon i den kalla Hermione 'Mione, slutar jag läsa DIREKT. I just can't help it. 23 jan, 2012 18:42 |
Forum > Harry Potter > Smeknamnet Mione
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen