Ett misstag?
Forum > Harry Potter > Ett misstag?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Rawenclaw98
Elev |
Hejsan svejsan, vet inte om det finns en liknande tråd om detta men om det finns det så ta bort denna.
Jo jag skrev denna lilla undringen i Misstag i Harry Potter filmerna men jag fick inget "riktigt" svar utan bara lite gissningar. Så: När Harry är nere i Hemligheternas Kammare under hans andra år så... Spoiler: Tryck här för att visa! Är jag helt fel ute eller?? ................
Proud Ravenclaw................Newtina trash
19 jan, 2012 18:13 |
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
oj det har jag ALDRIG tänkt på. Tror att
Spoiler: men smart observation. Tryck här för att visa! And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 19 jan, 2012 18:21 |
|
Nendra
Elev |
Mmm, jo det borde ju den.
Men det kanske är annorlunda på människor? Spoiler: Tryck här för att visa! Men du har helt rätt! There once was a boy named Harry... 19 jan, 2012 18:22 |
|
Solkatten
Elev |
Fast å andra sidan så kom ju Dumbledore's fågel och helade honom eller vad man nu ska säga
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 19 jan, 2012 18:22 |
|
Rawenclaw98
Elev |
men dom andra Horrokruxerna går ju jättesnabbt att förstöra eller så går det långsamare med människor, vad vet jag
................
Proud Ravenclaw................Newtina trash
19 jan, 2012 18:24 |
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
jag tror jag vet.
Spoiler: Tryck här för att visa! And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 19 jan, 2012 18:25 |
|
Rawenclaw98
Elev |
^ ja så kan det ju va
................
Proud Ravenclaw................Newtina trash
19 jan, 2012 18:26 |
|
ronnyponny
Elev |
asså det kan ju vara att Harry var tvungen att dö för att den skulle försvinna och inte bara skadas!
Om ni förstår vad jag menar?
19 jan, 2012 18:32 |
|
liuns
Elev |
Jag tror nog att det är för att Harry hann ju inte dö innan Fawkes kom.
19 jan, 2012 19:36 |
|
Borttagen
|
Hermione säger ju att basiliskgift är dödligt för horcruxer eftersom det enda botemedlet (fenixtårar) är extremt sällsynt och horcruxen kan inte själv få fram det. Harry hade tillgång till fenixtårar och dog därför inte, alltså "överlevde" horcruxen. Om en horcrux hade haft tillgång till fenixtårar på något sätt så tror jag inte att den hade förstörts.
19 jan, 2012 20:35 |
Forum > Harry Potter > Ett misstag?
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen