Trollkonsthistoria!!
Forum > Harry Potter > Trollkonsthistoria!!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
MysanMuffin
Elev |
Vad tycker ni om trollkonsthistoria och vad skulle ni lära ut om ni var lärare?
Är nämligen medlem i en klubb på en annan hemsida då jag ska lära ut lite om trollkonsthistoria men har inte någon fanatsi "Rupert Alexander Lloyd Grint" Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta! Läs gjärna min lilla...novellberättelse x) Det är noveller i olika delar som bildar en berättelse... http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=18588&page=1#p10907 18 jan, 2012 21:33 |
|
Borttagen
|
Jag hade börjat från början som min historialärare gjorde i högstadiet. Så jag hade börjat med magin i antika Grekland och Egypten och sen kanske gått vidare med typ kelternas magi...
18 jan, 2012 21:46 |
|
J-star Black
Elev |
Alltså i boken verkar de inte vara ett fan av trollkonsthistoria, det kan ju i för sig bero på läraren.
Men jag har alltid tyckt att det verkar vara ett intressant ämne, visserligen så gillar jag historia, så... Jag skulle nog lära ut om de olika magiska varelserna och deras strävan efter att få bli fria, från trollkarlarna, om typ viktiga personer, typ Grindewald... ![]() ![]()
18 jan, 2012 21:47 |
|
MysanMuffin
Elev |
Okej
Tack så mycket det ska jag försöka fixa på ett enkelt sätt "Rupert Alexander Lloyd Grint" Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta! Läs gjärna min lilla...novellberättelse x) Det är noveller i olika delar som bildar en berättelse... http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=18588&page=1#p10907 18 jan, 2012 21:52 |
Forum > Harry Potter > Trollkonsthistoria!!
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen