Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Astoria Greengrass [SV]

Forum > Fanfiction > Astoria Greengrass [SV]

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
iAmLordVoldemort
Elev

Avatar

+1


Titel: Astoria Greengrass [SV]
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Färdigskriven: Nej
Rating: Typ alla åldrar? Nejmen, det är lite kärlek med liksom. haha
Beskrivning: Det handlar om Astoria Greengrass (Som Draco gifter sig med efter kriget) femte år på Hogwarts. Hennes bästa vän är hennes syster Daphne (Som i denna ff är hennes tvilling). Hon och Draco och är också bra kompisar, vilket leder till kärlek. Ja, och sedan, det beror på, så kanske det kommer handla om hennes senare år på Hogwarts också.

edit: Det är inte som i filmerna, Umbridge finns med, men det dära när Harry och de tränar i Vid Behov Rummet är inte med.
Ska jag börja? ^^

You came up with this amazing, magical world, did seven books about it, and shared it with the rest of the world. That's why I love you, Joanne Kathleen Rowling.

11 jan, 2012 15:57

Detta inlägg ändrades senast 2012-01-11 kl. 18:57
Antal ändringar: 1

BellatrixxLestrangee
Elev

Avatar


jättebra! Börja.

Thanks Luna for showing me that you can be different.

11 jan, 2012 17:10

iAmLordVoldemort
Elev

Avatar


Tack, börjar nu då. :3
___________________________________

Kapitel 1.

Jag satt inne i kupén själv, eftersom jag skyndat in på Hogwarts Expressen. Jag kastade en blick ut genom fönstret. För att vi fortfarande stod på stationen syntes bara en trist tegelvägg. När jag vänt till baka blicken framåt kom Daphne in.
"Varför gick du bara ifrån mig?" frågade hon andfått efter att ha släpat in kofferten in på tåget. Hon kastade upp den på hyllan och satte sig på sätet mittemot.
Jag ryckte på axlarna, "Orkade inte med att trängas, antar jag".
Hon suckade och tittade ut genom fönstret hon med.
"Har du träffat någon? Crabbe? Goyle? Malfoy eller Pansy?" frågade jag och hon vände blicken mot mig.
"Jo, jag mötte de på perrongen, jag bad de leta upp våran kupé så kan de sitta med oss" svarade hon och log.
Just då öppnades dörren och Crabbe och Goyle störtade in och tog upp en stor del av sittplatserna.
"Tjenare Greengrass!" utropade Goyle och jag svarade muntert med ett enkelt hej.
Han vände sig till Crabbe och de började prata om vad de skulle köpa från godisvagnen när den kom. Typiskt de. Jag flinade och blickade mot dörren som öppnades ännu en gång och Draco Malfoy kom in. Han kastade en blick mot mig och log före han avbröt Crabbe och Goyle i deras godisprat till att börja snacka quidditch.
Daphne började prata lika ivrigt om det som killarna, ftersom hon var med i Slytherins quidditchlag.
Jag harklade, och alla blickar vändes mot mig.
"Parkinson? Sett henne, eller?" frågade jag och Draco stönade högt.
"Pansy? Nej, ska hon sitta här?" utbrast han. Alla visste hur mycket Pansy älskade Malfoy, men alla visste lika väl hur mycket han avskydde henne. Jag flinade och nickade. Han suckade, men vände sig snabbt tillbaka till quidditch.
Jag, som inte var så intresserad av sporten, lutade mig mot fönstret och drömde mig bort till Hogwarts, där jag skulle befinna mig om några timmar. Mitt andra hem. Jag älskade Hogwarts. Fast lektionerna föll mig inte riktigt i smaken, jag var inte en sådan person som gillade skolan, utan det var eleverna, stämningen och platsen som jag älskade.

"Alla förstaårs elever hitåt!" ropade en brummande röst, Hagrid. Jag fnyste åt honoms normala munterhet och alla småungar som blev så förtjusta i honom. Han var en halvjätte! Sådana borde eleverna egentligen inte vistas i närheten av säkerhetsskäl. Men det brydde sig inte Dumbledore om. Hagrid är snäll, någon man kan lite på. Det var så han uttryckte sig när några sistaårselever från Slytherin krävt att han skulle avskedas förra terminen. De var påväg att prata med skolstyrelsen, men McGonagall hindrade de genom att ge de straffkommendering med Filtch.

Jag, Daphne, Pansy, Draco, Grabbe och Goyle gick i en klunga mot de svarta vagnarna som skulle ta oss till skolan. Jag, Daphne och Pansy satte oss i en tillsammans med en annan Slytherin-tjej. Resten tog en annan vagn.

Den korta sträckan mellan Hogwarts-stationen och slottet gick snabbt, men skumpig på grund av alla stenar på den ojämna vägen. Väl framme vid slottet hoppade vi av vagnen och gick med söliga steg mot ingången.
"Toria?" sa Pansy när Daphne sprungit iväg till en annan grupp Slytherinelever för att hälsa. Jag tittade på henne medans vi gick, "Vad?".
"Jo, Draco, jag tror han gillar mig" sa hon och log stort. Jag skrattade tyst, så att hon inte skulle höra mig, och tänkte på tåget, då Draco tydligt visat motsatsen.
"Eh, det tror jag med.." mumlade jag och flinade. Hon såg stolt ut, "Säker?".
Jag nickade motvilligt. Hon var en av mina vänner, och jag ville inte såra henne, men att ljuga var inte heller speciellt smart..
__
Bra/Dåligt? ^^

You came up with this amazing, magical world, did seven books about it, and shared it with the rest of the world. That's why I love you, Joanne Kathleen Rowling.

11 jan, 2012 17:11

Detta inlägg ändrades senast 2012-05- 6 kl. 11:59
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


kör pååååå! : D

11 jan, 2012 17:46

iAmLordVoldemort
Elev

Avatar


haha, eftersom ingen skrev nåt så ändrade jag och skrev första kapitlet, men ja. xD

You came up with this amazing, magical world, did seven books about it, and shared it with the rest of the world. That's why I love you, Joanne Kathleen Rowling.

11 jan, 2012 18:21

Borttagen

Avatar


Åsum

11 jan, 2012 18:26

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Skriv mer

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

11 jan, 2012 18:36

iAmLordVoldemort
Elev

Avatar


tack ♥ Mer kommer kanske ikväll eller imorgon. :pp

You came up with this amazing, magical world, did seven books about it, and shared it with the rest of the world. That's why I love you, Joanne Kathleen Rowling.

11 jan, 2012 18:37

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Okej. Synd!

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

11 jan, 2012 18:40

iAmLordVoldemort
Elev

Avatar


Jag har faktiskt redan börjat på andra kapitlet, skriver på Word. haha, ja. xd

You came up with this amazing, magical world, did seven books about it, and shared it with the rest of the world. That's why I love you, Joanne Kathleen Rowling.

11 jan, 2012 18:44

1 2 3 4 5

Forum > Fanfiction > Astoria Greengrass [SV]

Du får inte svara på den här tråden.