Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Jardelicka Toof - En riktig häxa!

Forum > Fanfiction > Jardelicka Toof - En riktig häxa!

1 2 3
Användare Inlägg
Luna Lu
Elev

Avatar


Hej, jag tänkte skriva en ff nu för att jag hade lite trist och det är kul att skriva. Det kommer att handla om Jardelicka Toof som ung häxa får börja på Hogwarts. Jag hoppas ni gillar den!

Titel: Jardelicka Toof - En riktig häxa!
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hitills: 2
Färdigskriven: Nej
Rating: Samma som i Harry Potter och de vises sten
Beskrivning: Jardelicka Toof ska börja sitt första år på Hogwarts men allt står inte riktigt rätt till...
Utspelas under Harrys första år på Hogwarts

My heart ICAFE Läs gärna min ff Jardelicka Toof - en riktig häxa! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13413

8 jan, 2012 16:38

Detta inlägg ändrades senast 2012-01-12 kl. 07:50
Antal ändringar: 4

Borttagen

Avatar


Wow, skriv!

8 jan, 2012 16:43

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Wow, skriv!


Jaa, skriv!

8 jan, 2012 16:44

Borttagen

Avatar


Coolt *bevakar*

8 jan, 2012 16:46

Luna Lu
Elev

Avatar


------------------------------------------- kapitel. 1

*Riiing, riiiing*. Väckarklockan ringde. Idag var det dags! Vi ska fara till diagongränden och handla trollkarlssaker. Åh vad jag är spänd! Jag heter Jardelicka Toof men kallas Lickan. Jag fyller år den 11/7. I år fyllde jag 11. Det betyder… DAGS ATT BÖRJA HOGWARTS! Så här stod det i brevet:

Ms J. Toof
Sovrummet på våning 2
Dippet Sea 7
Small Chikney
London
__________________________________

HOGWARTS SKOLA FÖR HÄXKONSTER OCH TROLLDOM
REKTOR:_ALBUS DUMBLEDORE
[INNEHAVARE AV MERLIN-ORDEN AV FÖRSTA GRADEN, STORHÄXMÄSTARE, ÖVERSTE TROLLKARL, HÖGSTE STORPAMP I HÄXMÄSTARNAS INTERNATIONELLA SAMFUND]
Käre Ms Toof,
Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats vid Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Härmed bifogas en lista på alla böcker och all utrustning som behövs.
Terminen börjar den 1 september. Vi förväntar oss er uggla senast den 31 juli.
Er tillgivna
Minerva McGonagall
Biträdande rektor
________________________________
Jag skyndade mig att klä på mig och borstade tänderna och håret satte jag upp i en hästsvans. Dom kläder jag hade var en vit långärmad och mina hängselshorts. Glad hoppade jag ner för trappan och satte mig vid köksbordet.
”God morgon gumman” sa pappa till mig medans jag tryckte i mig några pannkakor med sirap.
”God morgon på dig med” sa jag med munnen full av mat.
Pappa skrattade. Både han och mamma var häxor och trollkarlar. Därför skulle pappa följa mig till diagongränden. Mamma var på jobbet. Hon jobbar på trolldomsministeriet. Min mamma heter Charlotte och min pappa heter Daniel. Jag ställde tallriken i diskmaskinen, tog på mig skorna och koftan och skuttade ut till bilen med pappa bakom mig. Nu far vi!



Vad tycks?? Jag är rätt nöjd! Öppen för förslag!

My heart ICAFE Läs gärna min ff Jardelicka Toof - en riktig häxa! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13413

8 jan, 2012 16:50

Detta inlägg ändrades senast 2012-01-20 kl. 18:21
Antal ändringar: 2

Victoire Weasly
Elev

Avatar


Bra!

~MY TUMBLR~

9 jan, 2012 14:58

Borttagen

Avatar


Jättebra
Men du kan tänka på att skriva lite mer "beskrivande", men det var verkligen superbra!

9 jan, 2012 15:01

Borttagen

Avatar


Superb! Skriv! Och ellie du jag har läst Luna lu berättelser hemma (Vi brukar va med varan!) Och dom är typ fööör beskrivande!

9 jan, 2012 15:02

Luna Lu
Elev

Avatar


------------------------------------------- kapitel. 2

*tuuut, tuuut* Vi hade börjat köra men mitt i London blev det trafikstoppning. *Suck!*
”Pappa, är vi inte framme snart?” gnällde jag förstrött.
”Joo, gumman men mugglarna har kört fast.” fick jag till svar. Våda kört fast! Jag önskar att vi kunde flyga över dom men… Nehej det kan vi ju inte *suck*. Bilkön började ringla sig framåt och efter en kvart kom vi ut från den. Efter ytterligare 10 min var vi framme vid en pub.
”Pappa, har du kört rätt?” frågade jag.
”Jaa gumman, välkommen till ”Den läckande kitteln”. Sa han och gick ut ur bilen. Jag följde efter honom med en ganska dyster känsla. Var det här allt? När vi kom in såg jag mig omkring. Det var inte som jag hade förväntat mig. Här inne var hemtrevligt men jag såg inte till några affärer. En tant kom fram till pappa och sa:

”Jamen, är det inte Daniel? Det var länge sedan! Säkert en månad!”
”Ja det var det verkligen! Vad gör mrs. Weasley här då?” svarade pappa.
”Jo jag är och handlar med Ronald, han ska ju börja sitt första skolår i år. Vad gör du?”. Först då la jag märke till den rödhåriga killen hon hade bredvid sig.
”Ja men vilket samanträffande! Jag är ute och handlar med Jardelicka! Hon ska också börja första året. Vi kanske ska gå tillsammans?”
”Ja, det kan vi göra! Säg hej Ronald.” sa mrs. Weasley.
”Hej, jag heter Ron.” sa den rödhåriga killen till mig.
”Hej, jag heter Lickan.” sa jag.
Pappa och mrs. Weasley började gå mot en dörr en bit bort. Jag och Ron följde med medans vi pratade på om olika saker. Vi gick ut genom dörren och kom till en tegelvägg. Mrs. Weasley började trycka på tegelstenarna med sin trollstav. Jag skulle just fråga varför hon gjorde så när tegelväggen började röra sig. Det blev som ett valv när det var klart och vi gick sakta in dit.





Ska skriva kap. 3 så fort nån har komenterat!

My heart ICAFE Läs gärna min ff Jardelicka Toof - en riktig häxa! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13413

9 jan, 2012 15:59

Victoire Weasly
Elev

Avatar


Det var jättebra!

~MY TUMBLR~

9 jan, 2012 16:01

1 2 3

Forum > Fanfiction > Jardelicka Toof - En riktig häxa!

Du får inte svara på den här tråden.