Renblodig?
Forum > Harry Potter > Renblodig?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AndromedaBlack
Elev |
Det är en sak jag har funderat på ett tag nu. Om tex en renblodig ynk får barn med en renblodig häxa/trollkarl, är inte barnet renblodigt då?
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28943&page=1#p1754951 fanfiction om Rose Wesley och Scorpius Malfoy 5 jan, 2012 22:18 |
|
Dragonflies
Elev |
Jo, det borde det vara... Om inte halvblod?
5 jan, 2012 22:27 |
|
AndromedaBlack
Elev |
Skrivet av Dragonflies: Jo, det borde det vara... Om inte halvblod? Ynkens "blod" blir ju inte mindre "rent" bara för att man är en ynk. Eller?? http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28943&page=1#p1754951 fanfiction om Rose Wesley och Scorpius Malfoy 5 jan, 2012 22:29 |
|
childhoodlight
Elev |
5 jan, 2012 22:34 |
|
Dragonflies
Elev |
Skrivet av AndromedaBlack: Skrivet av Dragonflies: Jo, det borde det vara... Om inte halvblod? Ynkens "blod" blir ju inte mindre "rent" bara för att man är en ynk. Eller?? Nej, men barnets blir ju det. Kanske? Eller, ynken blir väl en renblodig ynk. Men eftersom att ynken inte är trollkarl/häxa själv så kommer ju inte barnet att ha en häxa och en trollkarl till föräldrar. Jag tänker att om man är Renblodig så har man bara trollkarlar och häxor i släkten minst två generationer tillbaka. 5 jan, 2012 22:35 |
|
Pygmepuffen
Elev |
Skrivet av Dragonflies: Skrivet av AndromedaBlack: Skrivet av Dragonflies: Jo, det borde det vara... Om inte halvblod? Ynkens "blod" blir ju inte mindre "rent" bara för att man är en ynk. Eller?? Nej, men barnets blir ju det. Kanske? Eller, ynken blir väl en renblodig ynk. Men eftersom att ynken inte är trollkarl/häxa själv så kommer ju inte barnet att ha en häxa och en trollkarl till föräldrar. Jag tänker att om man är Renblodig så har man bara trollkarlar och häxor i släkten minst två generationer tillbaka. Fast Weasleys är väl inte renblodiga i två generationer och de kallas ju renblodiga. 5 jan, 2012 22:41 |
|
Dragonflies
Elev |
Skrivet av Pygmepuffen: Skrivet av Dragonflies: Skrivet av AndromedaBlack: Skrivet av Dragonflies: Jo, det borde det vara... Om inte halvblod? Ynkens "blod" blir ju inte mindre "rent" bara för att man är en ynk. Eller?? Nej, men barnets blir ju det. Kanske? Eller, ynken blir väl en renblodig ynk. Men eftersom att ynken inte är trollkarl/häxa själv så kommer ju inte barnet att ha en häxa och en trollkarl till föräldrar. Jag tänker att om man är Renblodig så har man bara trollkarlar och häxor i släkten minst två generationer tillbaka. Fast Weasleys är väl inte renblodiga i två generationer och de kallas ju renblodiga. Nehe, okej... Men Harrys pappa är Renblod, hans mamma är mugglarfödd, och Harry är Halvblod. Behöver mana då tre förälder-föräldrar som är häxor/trollkarlar för att vara rrenblod, lr? 5 jan, 2012 22:45 |
|
Borttagen
|
Barnet blir väl renblodigt?
5 jan, 2012 22:55 |
|
Tonkss
Elev |
Precis som childhoodlight skev, blir barnet renblodigt, även fast h*n inte har några magiska krafter. ^^
5 jan, 2012 23:07 |
|
Twix
Elev |
Japp, barnet blir renblodigt som fler ovanstående talare skrivit.
Men jag har en fråga nu när vi ändå pratar om blodstatus. Man måste ju ha flera generationer innan som varit renblodiga för att själv bli renblodig, men någon som är t.ex halvblod och får barn med en renblod, barnet blir ju halvblod då också eftersom det bara är barn med föräldrar var båda är renblod, alltså kan man ju inte vara t.ex halvblod och ens barn blir renblod. Så då kan man väl inte ha några generationer innan som varit renblod för att bli det, hela ens familj ända från första början måste väl i så fall vara renblodiga? Världens vimsigaste fråga, menmen... 5 jan, 2012 23:28 |
Forum > Harry Potter > Renblodig?
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen