Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hur uttalas Ravenclaw?

Forum > Harry Potter > Hur uttalas Ravenclaw?

1 2 3 4
Användare Inlägg
The Deathly Hallow
Elev

Avatar


Hur uttalas egentligen Ravenclaw? Jag har alltid uttalat det "Räjvenklå", men nu sitter jag och tittar på första HP-filmen och då sa McGonagall "Rivenclå"! Det lät jättekonstigt, haha.

Hur uttalar du Ravenclaw?

But don't tell me where the road ends, Cause I just don't wanna know

29 dec, 2011 19:44

Borttagen

Avatar


Rejvenklå... i think...

29 dec, 2011 19:46

Fang
Elev

Avatar


Räjvenclav ibland utan v:et på slutet.

29 dec, 2011 19:46

childhoodlight
Elev

Avatar



https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F1bf78e6b3d2d7300daeeb5216ee65cb0%2Ftumblr_mg61lr0KgA1rcru73o1_500.gif

29 dec, 2011 19:48

The Deathly Hallow
Elev

Avatar


Skrivet av childhoodlight:


Haha, tänka sig att någon har gjort en video om det! Ska titta på den snarast möjligt, men vill ju inte störa i filmen som rullar just nu ;D

But don't tell me where the road ends, Cause I just don't wanna know

29 dec, 2011 19:50

Borttagen

Avatar


Jaa som childhoodlight visade (utan ett v.ljud på slutet)

29 dec, 2011 19:50

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jaa som childhoodlight visade (utan ett v.ljud på slutet)

29 dec, 2011 20:06

liuns
Elev

Avatar


Rejvänklå

29 dec, 2011 20:06

accioron
Elev

Avatar


Det beror ju på var man bor, egentligen. Som i videon uttalar väl de flesta amerikaner det, men i England skulle man snarare säga ''Rejvänklå''.

29 dec, 2011 20:36

Ms.Markus
Elev

Avatar


Jag uttalar det typ "Raejvenklaå" som på videon högre upp xD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F429721c25a7be8c8b8cc3a11babad36d%2Ftumblr_mlgfxjBIJS1s73np6o1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m72bratYog1rp7i4y.gif

29 dec, 2011 20:39

1 2 3 4

Forum > Harry Potter > Hur uttalas Ravenclaw?

Du får inte svara på den här tråden.