Häxa?Trollkarl?
Forum > Harry Potter > Häxa?Trollkarl?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Selena Sylvia
Elev |
Vad är det för skillnad på häxa och trollkarl?
Vet ju att tjejer är häxor och killar är trollkarlar men gjorde dom två namn bara för att det låter..coolare? xD
2 dec, 2010 13:26 |
|
Wolfsan Bill
Elev |
men det e typ så med allt O.O.. Men Häxa låter lite elakt :c
2 dec, 2010 13:32 |
|
Selena Sylvia
Elev |
2 dec, 2010 13:49 |
|
Li
Biträdande rektor |
För att ha något feminint och något maskulint
without something there is no nothing 2 dec, 2010 14:08 |
|
HermioneGranger
Elev |
det har ju varit så i alla tider häxor är det feminina namnet på trollkarl
"I hope you're pleased with yourselves. We could all have been killed - or worse, expelled. Now if you don't mind, I'm going to bed." 2 dec, 2010 14:10 |
|
Piggelin
Elev |
Och i de första böckerna står det att häxorna har trollspön och Trollkarlarna har trollstavar. Men i
t. ex. Sjuan står det Hermiones trollstav 2 dec, 2010 14:56 |
|
Nagini
Elev |
Häxa får mig att tänka på halloween mendan trollkar alltid får mig att tänka på Dumbledor så Häxa borde typ varit Trollkvina eller nej det lätt inte bra men det är juh ingen skilnad på Häxa och trollkarl bara att jag tycker häxa käns som Haloween och Trollkar käns som Dumbledor
tänkte det var daks att byta singnatur...men kommer inte på non bra 2 dec, 2010 15:04 |
|
Emma
Elev |
trollkarl. ? man skulle jue inte kunna ha trollkvinna. owo. häxa låter jue bättre. men elakt. xd
Harry Potter (Y) 2 dec, 2010 15:11 |
|
Cold
Elev |
Jag har inget emot att kallas häxa.
I'm not even a shadow anymore. 2 dec, 2010 15:14 |
|
kataang203
Elev |
trolllkvinna kan man säga ifall man tyker häxa låter grymt(alltså på ett dumt sätt)
2 dec, 2010 15:42 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen