Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hermiones tillvalda ämnen.

Forum > Harry Potter > Hermiones tillvalda ämnen.

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Det är en sak jag har funderat på.
Tredje året på Hogwarts så får man ju välja till två ämnen till.
Hermione väljer då jättemånga så hon får använda tidvändaren ett tag. Sen slutaar hon på några av ämnerna och säger att hon har ett normalt schema igen. Men hon har både Skötsel och vård av magiska djur, Forntida runor, och Talmagi kvar. Alltså har hon ett ämne för mycket? Hur går det ihop sig till ett "vanligt2 schema?
Och sen när Harry, Ron och Hermione har fått sina resultat från GET-provet så läser ju Ron upp Hermiones betyg och om jag inte tar fel så har också gjort provet i tolv olika ämnen - precis som Ron och Harry.
Är dethär något jag bara har inbillat mig eller är det någon som har ett svar på det?

22 dec, 2011 13:25

Solkatten
Elev

Avatar


Tyvärr har jag inte det. Har inte tänkt på det förrän nu o_O

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

22 dec, 2011 13:31

Twix
Elev

Avatar


Med normalt schema menar hon kanske att hon inte behöver tidvändaren, utan att ingen av lektionerna krockar längre?
Men har inte tänkt så mycket på saken.

22 dec, 2011 13:35

Borttagen

Avatar


Joo tror också på att hon menade att hon inte behövde använda tidvändaren. Hon kanske fick plocka bort ett ämne?

22 dec, 2011 21:23

Mahoqny
Elev

Avatar


Men har inte Harry och Ron håltimma när hon har talmagi/forntida runor då?

~Toujours pur~

22 dec, 2011 23:47

Ginny.:.Weasley
Elev

Avatar


Hon hoppar av många efter examen vilket menas med att hon får resultat i alla. Och dessutom tror jag att man skulle välja minst två ämnen och max 3. Iaf tror jag det....

And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them

22 dec, 2011 23:49

grodan-boll
Elev

Avatar


När hon säger att hon ha ett normalt schema menar hon nog att hon inte behöver använda tidvändaren längre..fast jag vet inte varför hon bara har 12 OWL's om hon läser en kurs extra, kanske man max kan få en examen i 12 ämnen elr nåt? I have no idea..

SpellHallow44 @ Pottermore http://spellhallow.tumblr.com/

23 dec, 2011 01:07

prongs
Elev

Avatar


hmmm skumt... ska undersökas XD

PRONGS RODE AGAIN LAST NIGHT | ♥ jeffrey, king of my heart ♥

23 dec, 2011 03:36

kakan42
Elev

Avatar


hmm du är smart du

23 dec, 2011 08:41

Borttagen

Avatar


Skrivet av grodan-boll:
När hon säger att hon ha ett normalt schema menar hon nog att hon inte behöver använda tidvändaren längre..fast jag vet inte varför hon bara har 12 OWL's om hon läser en kurs extra, kanske man max kan få en examen i 12 ämnen elr nåt? I have no idea..


jag är inte säker på att Harry och Ron hade tolv... de kanske bara hade elva... men det känns endå konstigt för hon är ju med Harry och Ron hela tiden utom när de har spådomskonst. Och då har hon ju talmagi eller forntida runor. Men när kommer den andra lektionen då? Går hon lärge på dagarna eller nått?
Jaja, jag får väl läsa om halvblodprinsen...

23 dec, 2011 13:09

1 2

Forum > Harry Potter > Hermiones tillvalda ämnen.

Du får inte svara på den här tråden.