Om du skulle bli en student på Hogwarts...
Forum > Harry Potter > Om du skulle bli en student på Hogwarts...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
BlondaHermione
Elev |
... Vem skulle bli din favoritlärare? Mina skulle nog vara McGonagall och Lupin. Annars är ju inga lärare där förutom Dumbledore utöver det vanliga eller har jag missat något?
18 dec, 2011 13:29 |
|
Matizze
Elev |
Skrivet av BlondaHermione: Annars är ju inga lärare där förutom Dumbledore utöver det vanliga eller har jag missat något? Jag tror du har missat en del ja, för om en psykopatisk mördare förklädd till en fd. toppauror inte räknas som något utöver det vanliga så undrar jag vad som gör det Nej, men jag förstår hur du menar, och jag tycker att Firenze verkar som en rätt bra lärare han också... ![]()
18 dec, 2011 13:35 |
|
moii
Elev |
18 dec, 2011 13:37 |
|
BlondaHermione
Elev |
Skrivet av Matizze: Skrivet av BlondaHermione: Annars är ju inga lärare där förutom Dumbledore utöver det vanliga eller har jag missat något? Jag tror du har missat en del ja, för om en psykopatisk mördare förklädd till en fd. toppauror inte räknas som något utöver det vanliga så undrar jag vad som gör det Nej, men jag förstår hur du menar, och jag tycker att Firenze verkar som en rätt bra lärare han också... Firenze känns lite tråkig och har (ursäkta) enligt mig dåliga lärarmetoder. Jag gillar inte heller Moodys/Barty Crouch Juniors lärarmetoder. Det känns verkligen fel att visa de oförlåtliga förbannelserna och låta en elev se Cruciatus-förbannelsen på nära håll då elevens föräldrar blivit utsatt för den. Så himla kul att få se hur ens föräldrar skulle ha legat och plågats till vettet?
18 dec, 2011 13:41 |
|
gabbe
Elev |
18 dec, 2011 13:42 |
|
Matizze
Elev |
Skrivet av BlondaHermione: Skrivet av Matizze: Skrivet av BlondaHermione: Annars är ju inga lärare där förutom Dumbledore utöver det vanliga eller har jag missat något? Jag tror du har missat en del ja, för om en psykopatisk mördare förklädd till en fd. toppauror inte räknas som något utöver det vanliga så undrar jag vad som gör det Nej, men jag förstår hur du menar, och jag tycker att Firenze verkar som en rätt bra lärare han också... Firenze känns lite tråkig och har (ursäkta) enligt mig dåliga lärarmetoder. Jag gillar inte heller Moodys/Barty Crouch Juniors lärarmetoder. Det känns verkligen fel att visa de oförlåtliga förbannelserna och låta en elev se Cruciatus-förbannelsen på nära håll då elevens föräldrar blivit utsatt för den. Så himla kul att få se hur ens föräldrar skulle ha legat och plågats till vettet? Jag försvarar absolut inte "Moodys" sätt att undervisa på, men jag tycker helt enkelt att han är något utöver det vanliga... ^^ ![]()
18 dec, 2011 13:44 |
|
BlondaHermione
Elev |
Skrivet av Matizze: Skrivet av BlondaHermione: Skrivet av Matizze: Skrivet av BlondaHermione: Annars är ju inga lärare där förutom Dumbledore utöver det vanliga eller har jag missat något? Jag tror du har missat en del ja, för om en psykopatisk mördare förklädd till en fd. toppauror inte räknas som något utöver det vanliga så undrar jag vad som gör det Nej, men jag förstår hur du menar, och jag tycker att Firenze verkar som en rätt bra lärare han också... Firenze känns lite tråkig och har (ursäkta) enligt mig dåliga lärarmetoder. Jag gillar inte heller Moodys/Barty Crouch Juniors lärarmetoder. Det känns verkligen fel att visa de oförlåtliga förbannelserna och låta en elev se Cruciatus-förbannelsen på nära håll då elevens föräldrar blivit utsatt för den. Så himla kul att få se hur ens föräldrar skulle ha legat och plågats till vettet? Jag försvarar absolut inte "Moodys" sätt att undervisa på, men jag tycker helt enkelt att han är något utöver det vanliga... ^^ Nåja, skulle ju vara kul att berätta för barnbarnen att man haft en mördare som lärare i försvar mot svarkonster. "Och han skulle redovisa Avada Kedavra på en spindel men förbannelsen for snett och träffade en elev... Goda tider det där..." XD
18 dec, 2011 13:50 |
|
onlyoliviaa
Elev |
18 dec, 2011 13:59 |
|
Borttagen
|
Slughorn, Lupin, McGonnagall, Snape och Flitwick tror jag.
18 dec, 2011 14:05 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
Jag tror att jag hade gillat Lupin, Hagrid, Mcgonagall och Snigelhorn. Fast det kan man ju inte veta
18 dec, 2011 14:20 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen