Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Första kyssen

Forum > Off Topic > Första kyssen

1 2
Användare Inlägg
superman
Elev

Avatar


http://tlc.discovery.com/videos/virgin-diaries/

Om ni inte orkar kolla eller har en seg dator eller så - det handlar om ett par som bestämt sig för att vänta med den första kyssen tills dom har gift sig.
Själv tycker jag att det är en romantisk men konstig idé. Jag kan förstå att man vill vänta med sex, men kyssar... det känns ganska överdrivet enligt mig. Jag skulle nog inte kunna inleda något seriöst med någon om jag inte gillade att kyssa personen.
En kyss är ju dessutom väldigt oskyldigt, medan samlag kan leda till könssjukdomar och graviditet. Det värsta du kan få av en kyss är typ en förkylning och munherpes. Och 2/3 av befolkningen bär redan på munherpes.
But that's just my humble opinion.
Vad tänker ni om det här?

18 dec, 2011 00:45

Borttagen

Avatar

+1


Good for them. Dom kanske inte vill ha herpes. Inget fel med att vara försiktig :3

18 dec, 2011 00:53

themarauder
Lärare

Avatar


Känns lite lagom överdrivet Stackars dem! Men om de vill detta så ...

=) - just like themarauder

18 dec, 2011 00:54

Borttagen

Avatar


Varför skulle det vara synd om dom? Det är ett val som dom har gjort tillsammans. That's love and commitment

18 dec, 2011 01:00

Hotissue
Elev

Avatar


Omg, vad gör dom?! Dom typ käkade upp varandra levande när dom väl kysste varandra... HAHAAHAH

(Inte så mycket att tillföra men..)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi1091.photobucket.com%2Falbums%2Fi388%2Famorsitow%2Fsignaturen.jpg http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore

18 dec, 2011 01:05

superman
Elev

Avatar


Skrivet av Hotissue:
Omg, vad gör dom?! Dom typ käkade upp varandra levande när dom väl kysste varandra... HAHAAHAH

(Inte så mycket att tillföra men..)
Pappan facepalmar!!!

18 dec, 2011 01:07

Borttagen

Avatar


Dom har säkert aldrig kysst någon förut så det var nog första gången för dom xD

18 dec, 2011 01:10

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Jag vågar inte titta men alltså... om båda parter är med på det och känner sig glada för det här valet så skall väl inte vi komma och påstå att det är FEL? Det fungerar väl för dem eller? ^^''

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

18 dec, 2011 01:13

superman
Elev

Avatar


Skrivet av Kintsugi:
Jag vågar inte titta men alltså... om båda parter är med på det och känner sig glada för det här valet så skall väl inte vi komma och påstå att det är FEL? Det fungerar väl för dem eller? ^^''
Nu kanske jag uttryckte mig klumpigt eller så (lätt hänt med tanke på att jag är trött), men jag tycker absolut inte att det är något fel. Jag tror bara inte att det är något som funkar i praktiken för dom flesta.

18 dec, 2011 01:16

Ginnyy
Elev

Avatar


Alltså... Jag skulle inte se det som ett seriöst förhållande om jag inte kunde kyssa personen.. Och att sen gifta mig med någon som jag inte har kysst.. Det känns verkligen oseriöst och bara på låtsas.
Kyssar hör ju ihop med kärleken, det känns bara konstigt att låta bli.. Men ja.. kul för dem om de är lyckliga...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m22rjwSRDh1r2n26zo1_500.gif

18 dec, 2011 01:16

1 2

Forum > Off Topic > Första kyssen

Du får inte svara på den här tråden.