Första kyssen
Forum > Off Topic > Första kyssen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
superman
Elev |
http://tlc.discovery.com/videos/virgin-diaries/
Om ni inte orkar kolla eller har en seg dator eller så - det handlar om ett par som bestämt sig för att vänta med den första kyssen tills dom har gift sig. Själv tycker jag att det är en romantisk men konstig idé. Jag kan förstå att man vill vänta med sex, men kyssar... det känns ganska överdrivet enligt mig. Jag skulle nog inte kunna inleda något seriöst med någon om jag inte gillade att kyssa personen. En kyss är ju dessutom väldigt oskyldigt, medan samlag kan leda till könssjukdomar och graviditet. Det värsta du kan få av en kyss är typ en förkylning och munherpes. Och 2/3 av befolkningen bär redan på munherpes. But that's just my humble opinion. Vad tänker ni om det här? 18 dec, 2011 00:45 |
|
Borttagen
|
Good for them. Dom kanske inte vill ha herpes. Inget fel med att vara försiktig :3
18 dec, 2011 00:53 |
|
themarauder
Lärare |
18 dec, 2011 00:54 |
|
Borttagen
|
Varför skulle det vara synd om dom? Det är ett val som dom har gjort tillsammans. That's love and commitment
18 dec, 2011 01:00 |
|
Hotissue
Elev |
Omg, vad gör dom?! Dom typ käkade upp varandra levande när dom väl kysste varandra... HAHAAHAH
(Inte så mycket att tillföra men..)
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
18 dec, 2011 01:05 |
|
superman
Elev |
Skrivet av Hotissue: Pappan facepalmar!!!Omg, vad gör dom?! Dom typ käkade upp varandra levande när dom väl kysste varandra... HAHAAHAH (Inte så mycket att tillföra men..) 18 dec, 2011 01:07 |
|
Borttagen
|
Dom har säkert aldrig kysst någon förut så det var nog första gången för dom xD
18 dec, 2011 01:10 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Jag vågar inte titta men alltså... om båda parter är med på det och känner sig glada för det här valet så skall väl inte vi komma och påstå att det är FEL? Det fungerar väl för dem eller? ^^''
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 18 dec, 2011 01:13 |
|
superman
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Nu kanske jag uttryckte mig klumpigt eller så (lätt hänt med tanke på att jag är trött), men jag tycker absolut inte att det är något fel. Jag tror bara inte att det är något som funkar i praktiken för dom flesta. Jag vågar inte titta men alltså... om båda parter är med på det och känner sig glada för det här valet så skall väl inte vi komma och påstå att det är FEL? Det fungerar väl för dem eller? ^^'' 18 dec, 2011 01:16 |
|
Ginnyy
Elev |
Alltså... Jag skulle inte se det som ett seriöst förhållande om jag inte kunde kyssa personen.. Och att sen gifta mig med någon som jag inte har kysst.. Det känns verkligen oseriöst och bara på låtsas.
Kyssar hör ju ihop med kärleken, det känns bara konstigt att låta bli.. Men ja.. kul för dem om de är lyckliga...
18 dec, 2011 01:16 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen