Varför användes inte bombara till att döda/skada?
Forum > Harry Potter > Varför användes inte bombara till att döda/skada?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Welmon "Servant" McGuarge
Elev |
Hej! Jag har läst alla Harry Potter böckerna och jag håller på att läsa dom igen (därför att det var ett tag sedan jag läste dom) men en sak jag inte förstår är: Varför använde INGEN "bombarda" / "bombarda maxima" för att skada/döda någon annan? Det är ju inte en oförlåtlig förbannelse... I alla fall det här var bara något jag kom på ett tag sedan och jag ville dela med mig
-Servant Servant 17 dec, 2011 22:21 |
|
STORrY
Elev |
Jo jag håller med, det finns ju andra besvärgelser som leder till döden, varför är då speciellt avada förbjuden? Hur kul är det till exempel att få kroppslåsnings-besvärgelsen över sig?
Kawaii :3 17 dec, 2011 22:25 |
|
Siria
Elev |
Haha, ja, det är faktiskt ganska konstigt. Borde finnas någon anledning tycker man ju. x3
17 dec, 2011 22:28 |
|
IamAK
Elev |
jag tror inte att den funkar på människor.
17 dec, 2011 22:29 |
|
Freja
Elev |
Jag vet inte, avada kedavra kanske är bättre
Everything is Dramione and nothing hurts. 17 dec, 2011 22:33 |
|
Ginnyy
Elev |
Jag kan ha hjärnsläpp här nu, men är inte Bombarda ett filmpåhitt? Alltså att den inte är med i böckerna? Eller har jag helt fel nu?
17 dec, 2011 22:34 |
|
STORrY
Elev |
Skrivet av Ginnyy: Jag kan ha hjärnsläpp här nu, men är inte Bombarda ett filmpåhitt? Alltså att den inte är med i böckerna? Eller har jag helt fel nu? Hmm, jag vet inte äns om den är med i filmerna... men harry använder den för att göra ett hål i häcken i trekampsturneringen i boken Kawaii :3 17 dec, 2011 22:41 |
|
Borttagen
|
Avada kedavra är gjord för att döda offret, det är förbannelsens syfte. Det är ju självklart inte lagligt att spränga någon till döds, det är bara brutalare. Ett exempel är myten om Sirius.
Dessutom tror jag att de använder såna besvärjelser hela tiden. Tror att Molly använder någon sådan på Bellatrix. EDIT; Om ni tittar på min ena gif så ser in Ginny avfyra en Reducto mot en dösätare För er som undrar om bombarda; Den används an Hermione när hon spränger bort fängelsegallret i 3:an. Bombarda maxima används av Umbridge i 5:an när hon spränger väggen till Vid behovrummet. Besvärjelsen används i filmerna och inte i böckerna vad jag vet. 17 dec, 2011 22:50 |
|
Welmon "Servant" McGuarge
Elev |
Skrivet av IamAK: jag tror inte att den funkar på människor. Skrivet av IamAK: jag tror inte att den funkar på människor. Man kan ju använda den på marken under offret Servant 17 dec, 2011 23:21 |
|
Twix
Elev |
Skrivet av STORrY: Jo jag håller med, det finns ju andra besvärgelser som leder till döden, varför är då speciellt avada förbjuden? Hur kul är det till exempel att få kroppslåsnings-besvärgelsen över sig? Ja, fast det är bara Avada Kedavra som leder till direkt död, sedan finns det andra trollformler och besvärjelser som leder till allvarliga skador och därav döden. 17 dec, 2011 23:25 |
Forum > Harry Potter > Varför användes inte bombara till att döda/skada?
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen