Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Favoritrecept

Forum > Off Topic > Favoritrecept

Användare Inlägg
enile
Elev

Avatar


Alla tycker väl om mat, så vad är ditt favoritrecept? Det kan vara både ett matlagningsrecept eller någonting man kan baka!

16 dec, 2011 10:51

superman
Elev

Avatar


Kladdkaka! Standard liksom

2 ägg
3 dl socker
125 g smör
1 krm salt
½ dl grahamsmjöl
1 dl vetemjöl
4 msk kakao

Och sen är det bara att hälla i eller dekorera med allt gott man kan komma på! Nonstop, mandlar, gelehallon, jordnötssmör, polkasmörkräm a la Enchanted, marsipan osv osv!

16 dec, 2011 11:00

Salazar1
Elev

Avatar


Macka Jossé

rosta två lingongrovabrödskivor i en brödrost.

smält en massa ost på ett stekjärn. Hög/låg värme kvittar men helst låg.

Bre på osten!! Suupergott och det går fort!

Slytherin Pride

16 dec, 2011 13:31

LoonyMe
Elev

Avatar


16 dec, 2011 13:37

Forum > Off Topic > Favoritrecept

Du får inte svara på den här tråden.