En superkonstig fråga...
Forum > Off Topic > En superkonstig fråga...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ronald Weasley
Elev |
..Men hur många personer på Mugglis har svimmat? Jag gjorde det igår! Jag fick dessa symptom:
Illamående Yrsel Svårt att andas. Det var under luciatåget när vi som var med höll på att uppträda för resten av skolan. Jag började känna av dessa tre ovanstående symptom... Det var skitläskigt! Jag stapplade in i min bästis famn (som inte var med) och svimmade där! :o Jag var borta cirka tio sekunder bara, så det var inte så hemskt länge, men ändå! :o Pjuh! Det vill jag inte göra om! :o 14 dec, 2011 22:30 |
|
Knizzlare
Elev |
Vi hade lucia vi med och våran körledare sa innan att om vi skulle känna oss yra och så som om vi var på väg att svimma skulle vi släcka ljuset och gå och sätta oss ned.
Jag har aldrig svimmat, men det kändes nästan som om jag skulle på luciauppträdandet :s ![]()
14 dec, 2011 22:33 |
|
expelliarmus
Elev |
Det är jättevanligt med personer som svimmar under luciatåg!! Det är för att man spänner sig, är lite nervös, får lite högre puls och det leder ofta till syrebrist i hjärnan och lågt blodsocker. Många blir rekommenderade att suga på en sockerbit eller alternativt trycka i sig lite dextrosol innan luciauppträdanden.
Jag har svimmat några gånger, men det är av helt andra anledningar! Får exakt samma symtom. Blir illamående, kallsvettig och lomhörd! Det brukar också blinka framför ögonen.
14 dec, 2011 22:37 |
|
ninja
Elev |
Svimmade i en stor mataffär i Spanien, usch det var hemskt att vakna upp i ett främmande land på ett kallt stengolv när alla skrek på spanska runt omkring mig hahah
14 dec, 2011 22:39 |
|
Margaret
Elev |
Jag har aldrig svimmat, men varit nära många gånger på konserter när man var liten och ovan och inte visste att man behövde dricka vatten innan... Det är ingen skön käsla det där alltså.
![]()
14 dec, 2011 22:43 |
|
lillamymin
Elev |
Jag har svimmat några gånger faktiskt.
Har en allergi som är rätt creepy, som gör att jag kan svimma om det går lita fel En gång, eller haha, i somras då jag var på läger, så svimmade jag på grund av det. Vad som hände var kort sagt, huvudvärk, mer huvudvärk och mer huvudvärk, sedan stapplade jag iväg och trillade svimmandes ner på marken. Huvudvärk brukar alltid vara min symptom. Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 14 dec, 2011 22:55 |
|
superman
Elev |
Det är oftast kanske tre pers som svimmar på vårt luciaframträdande i kyrkan. Dom får syrebrist när ljusets låga kommer för nära ansiktet och så är det tidigt på morgonen och folk är nervösa... ja, it's common.
Jag har svimmat två gånger. Än gång på grönan när jag fick i mig för mycket helium och när jag ramlade från ett träd och fick hjärnskakning. Båda gångerna har det gått väldigt fort och jag har inte känt på några mer symptom är yrsel och illamående. 14 dec, 2011 23:01 |
|
Borttagen
|
Har svimmat 3 gånger. Alla gånger i skolan och en under lucian :c
14 dec, 2011 23:14 |
|
Remembrall
Elev |
En gång när en man körde in i mig i en pist, när vi åkte skidor i Åre. Fick hjärnskakning och vaknade upp i mammas knä med hjälmen vid sidan om. Hörde precis innan jag svimmade att hon skrek mitt namn från toppen av pisten så jag var borta ett tag. Fick samma symptom!
14 dec, 2011 23:27 |
|
themarauder
Lärare |
Jag har bara svimmat en gång - och det kunde inte ha kommit mer olägligt. Jag svimmade när jag hängde knäveck för ungefär 7 år sedan (shitt vad tiden går).
Allt gick i slowmotion först - jag hade ingen kontroll över någonting. Sen kände jag en duns och allt blev svart. Var bara borta i typ 10 sek. Sen "vaknade" jag och kunde inte andas. =) - just like themarauder 14 dec, 2011 23:31 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen