Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Bettlöst bett på ponny

Forum > Off Topic > Bettlöst bett på ponny

Användare Inlägg
Severus10
Elev

Avatar


Hejsan jag skulle vilja köpa ett hackamore till ponnyn jag tar hand om och undrar om en ponny som aldrig gått på bettlöst kan gå bra på det om den får vänja sig vid det?

11 dec, 2011 22:23

Draken Norbert
Elev

Avatar


Förlåt om jag är trög. Va?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_ltho13Lm821qdqz38o1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m64m19GHER1rxksouo1_500.gif

11 dec, 2011 22:24

Severus10
Elev

Avatar


Bettlöst träns är ett träns till hästar bortsett från att det inte har ett bett som man stoppar i munnen utan det är två saker som man har på sidan i stället och man sätter tyglarna där och man ska kunna styra som vanligt i alla fall trots att hästen inte ha bett i munnen

11 dec, 2011 22:26

Ida S
Lärare

Avatar


Bara ponnyn får vänja sig vid det borde det väl gå bra, jag red en ponny som alltid gått med bett bettlöst och hon gick hur fint som helst.
Men det är kanske lite individuellt mellan hästar också, jag vet inte, har inte överdrivet med kunskap på just det här området ^^

"we live together, and harry does all the cooking."

11 dec, 2011 22:31

Minidjuret
Elev

Avatar


Jag är int' så bra på hästar
Ehum, du kanske kan fråga någon på en ridskola? S:

11 dec, 2011 22:32

Severus10
Elev

Avatar


Ridskolan har ingen erfarenhet av travhästar med hackamore.

11 dec, 2011 22:33

Cinnamonagouti
Elev

Avatar


Säger som Ida, det är såklart individuellt hur bra det funkar osv, men det är nog helt klart värt ett försök! Jag red en häst på bettlöst (tror han tidigare gått med bett) och han gick jättefint

All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost.

11 dec, 2011 22:54

Borttagen

Avatar


Min häst vande sig aldrig vid bettlöst, så jag fick ge upp det experimentet. Det är nog svårt just med travhästar (min var travare) just för att de är mer vana vid just att bli styrda via bettet i stället för med hjälper.

Varför tänkte du byta till bettlöst? Problem?

12 dec, 2011 00:26

Severus10
Elev

Avatar


Jag vill priva och och man styr inte med hjälper med hackamore man styr på samma sätt fast det inte är i munnen bettet sitter

12 dec, 2011 05:49

Forum > Off Topic > Bettlöst bett på ponny

Du får inte svara på den här tråden.