Bryter mönstret, haha
Forum > Off Topic > Bryter mönstret, haha
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Remembrall
Elev |
Hej alla mugglisar.
Först och främst. Det här är ingen tråd jag gjorde för att få uppmärksamhet eller att någon av er att känna sig sämre än andra. Den gjordes inte för att sätta dit någon heller för den delen. Jag vill bara att ni ska veta en sak. Jag tycker alla gör väldigt fina bilder, och för att inte nämna hur schysst det är att ta sig tid och sitta och göra en. Med bild menar jag de bilder där vissa av er skrivit folk ni uppskattar här på Mugglarportalen, vilket är fint gjort, absolut. Men, som på de flesta saker finns en baksida. En annan vinkel. Ett annat öga. Vi är otroligt många användare här på Mugglarportalen. Alla kan omöjligt vara med på dessa bilder, texter, osv som ni skriver till, det går bara inte. Men nu är det så att jag undrar hur de som aldrig blir nämnda känner sig? Jag, som f.d blivit mobbad i skolan vet hur det är att aldrig få ta del av saker, att bli "glömd" osv. Jag är inte speciellt "known" här. Jag har en gammal användare, Elderwand, men bestämde mig att byta då jag mer känner mig som Hufflare. Gick ut med det i We are the HP generation - tråden; de som såg det såg det, not a big deal really. Jag har blivit nämnd någon gång kanske i era långa texter, som uppenbart blir uppskattat - av mig också då texten blir dedikerad till just mig och ag känner mig speciell. Hade detta varit något år sedan hade jag förmodligen blivit lite sårad över att inte ha blivit "sedd". Att jag inte skulle få vara nämnd lika mycket som andra osv. Men nu är jag äldre och mognare, så jag bryr mig inte. Men det jag menar är, hur tror ni de som inte blir nämnda känner? Det är ofta samma personer som blir nämnda (jag gillar er, snälla missförstå mig inte) och resten kanske känner sig lite "glömda". Jag har svårt för sånt. Det är absolut så makalöst fint att få varma komplimanger - komplimang-tråden är underbar! Men när folk skriver "har jag glömt dig på bilden? Säg till!", så tror jag det är få som gör det då "skadan" eller vad man vill kalla det, redan är skedd. Man har blivit sårad för att man inte fick vara med i just den texten där så många blev nämnda och man vågar självklart inte säga till eftersom det skulle kännas så påträngande. Som att man gör det för sin egen skull och snarare blir lite ledsen, istället för uppmuntrad. Jag hoppas inte ni blir sura på mig. Som sagt, det absolut sista jag vill är att folk känner sig träffade osv, för jag syftar absolut inte på någon speciell. Det var bara en liten påminnelse, för den känslan jag beskrivit skulle jag känt igen mig i för 1 år sedan och det kan finnas medlemmar som är lite känsliga mot sånt. Kanske jag överreagerar, men som sagt. En känsla jag blev påmind av som jag skulle vilja att alla fick känna på. Big hugs!
10 dec, 2011 22:58 |
|
Minidjuret
Elev |
GOSH! Du sa allt det jag aldrig vågat säga, stor tack till dig!! ♥3
10 dec, 2011 23:03 |
|
LoonyMe
Elev |
Det är sant allt du sa, och jag har kännt så själv tidigare .♥ Men nu bryr jag mig inte längre om jag är med eller inte
10 dec, 2011 23:05
Detta inlägg ändrades senast 2011-12-11 kl. 11:17
|
|
lillamymin
Elev |
Åh du jag vet, och jag förstår. Det tog en massa tid för mig innan jag för första gången blev nämn. Men du, det var nog bra det. För på det sättet började jag prata mer med folk. Och det ska jag säga, är något av det bästa jag gjort. Man liksom tar kontakt med andra och bygger en helt ny värld. Många medlemmar lär man aldrig känna, och det är svårt då. Jag vill posta och prata med så många, men det är svårt. Och genom att göra en bild, eller skriva om någon, tror inte du att man triggar folk till att ta kontakt? Den hjälpte mig enormt. Jag kom i i en helt annan stämning, och vågade så mycket mer tack vara att jag inte var med på sådant för ett tag sedan.
Men visst är det inte kul, visst är det inte roligt för dem som inte blir nämnda. Nej, det är klart det inte är. Men jag vet inte, jag utgår ifrån mina känslor. Och det har hjälp mig mycket. och liksom då hopas jag att det kan hjälpa andra med. Edit: Jadu, jag har funderat lite fram och tillbaka på om det var du Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 10 dec, 2011 23:05
Detta inlägg ändrades senast 2011-12-10 kl. 23:07
|
|
themarauder
Lärare |
Jag förstår precis!! Kändes som om du satte lite ord på mina känslor.
Förresten har jag koll på både din nya och din gamla användare!! =) - just like themarauder 10 dec, 2011 23:06 |
|
Borttagen
|
Starka människa! Hur skulle du kunna tro att folk är sura på dig?
10 dec, 2011 23:06 |
|
Remembrall
Elev |
Skrivet av lillamymin: Åh du jag vet, och jag förstår. Det tog en massa tid för mig innan jag för första gången blev nämn. Men du, det var nog bra det. För på det sättet började jag prata mer med folk. Och det ska jag säga, är något av det bästa jag gjort. Man liksom tar kontakt med andra och bygger en helt ny värld. Många medlemmar lär man aldrig känna, och det är svårt då. Jag vill posta och prata med så många, men det är svårt. Och genom att göra en bild, eller skriva om någon, tror inte du att man triggar folk till att ta kontakt? Den hjälpte mig enormt. Jag kom i i en helt annan stämning, och vågade så mycket mer tack vara att jag inte var med på sådant för ett tag sedan. Absolut kan det ha ett annat syfte! Men som sagt, det finns alltid baksidor med saker och ting och jag ville bara klargöra den jag hittat!
10 dec, 2011 23:08 |
|
lillamymin
Elev |
^Ja men visst finn det det. Det är så sant alt du säger. Jag vet och förstår, för jag har upplevt det själv. Du ska veta att jag varigt medlem i mer än två år, och det är bara sista månaden som allt ändrats. Och du har inte fel, det är helt rätt, jag ville bara visa en framsida till
Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 10 dec, 2011 23:10 |
|
scarhead
Lärare |
vet precis hur det känns, nu när jag gjorde en bild fick jag skuldkänslor för dom som inte nämndes i bilden, för jag vet precis hur det känns.
och jag läste i We are the HP-generation-tråden, så jag visste vem du var! 10 dec, 2011 23:11 |
|
Borttagen
|
Jag är en sån där person som inte blir nämnd så ofta, men så fort jag får en komplimang blir jag überglad! Jag gjorde en sån där bild, men inser nu hur många awesome människor jag missat. :c
10 dec, 2011 23:15 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen