Om jag ska hoppa upp en klass eller inte
Forum > Off Topic > Om jag ska hoppa upp en klass eller inte
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
sten
Elev |
Nej, men srsly. Jag trivs väldigt dåligt i min klass och får heller inte de material jag behöver i flera ämnen, och har nu, ännu en gång fått erbjudandet om att gå upp en klass efter jul.
Samtidigt har jag fet prestationsångest och dör om jag inte får vara bäst (yep), och börjar jag nu åttan kanske jag inte längre blir bäst eftersom jag kommer få läsa ikapp ämnen som NO under lovet. Jag är nu också sjuuuukt skör kindaaa, och går sönder för allting, så bara lite ångest knäcker mig totalt. Men jag vill också gärna gå upp en klass där det kanske blir bättre, slipper ett år i skolan (yaaay), inte känner någon and so on. Är också skiträdd just för att jag inte känner någon och är väl kanske inte blyg, men väldigt dålig på att prata med sådana jag inte känner. Och jag behöver verkligen lite åsikter på det här. Blir så fruktansvärt glad om jag kan få hjälp. Har ingen aning. 9 dec, 2011 20:17 |
|
Draken Norbert
Elev |
Det beror på hur du känner i din klass just nu - om du känner att du trivs så dålig att det knappt spelar någon roll om du byter.
Du får en gratischans till att få nya kompisar, och komma i en bättre klass, men sen är det ju du som avgör om du klarar det i skolväg. Men om det går såpass bra nu, så klarar du dig antagligen, eller? Enligt mig så kan du byta eller gå upp en klass alltså, om det känns bra gör dig, det är det viktigaste.
9 dec, 2011 20:21 |
|
sten
Elev |
Skrivet av Draken Norbert: Det beror på hur du känner i din klass just nu - om du känner att du trivs så dålig att det knappt spelar någon roll om du byter. Du får en gratischans till att få nu kompisar, och komma i en bättre klass, men sen är det ju du som avgör om du klarar det. Enligt mig så kan du byta eller gå upp en klass alltså, om det känns bra gör dig, det är det viktigaste. Jo, vi har försökt att först bara byta klass, men eftersom den enda jag kände att jag kunde byta till var full blev det inte av. Och jag har ju sådana som jag kan prata med i den klassen jag går i nu, liksom väldigt mycket, men jag trivs inte med deras sällskap and so on. Så det är fint att få den chansen att få någon att umgås med, men kanske passar jag inte med någon, och kanske vågar jag inte öppna käften över huvud taget. 9 dec, 2011 20:23 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Det är en halvt svår fråga men om jag vore du så skulle jag (med de erfarenheter jag har idag) gasa på och byta klass helt enkelt.
Om du byter klass så kommer du få kämpa ikapp ett tag. Ja! Men jag tror starkt att du har kapaciteten som krävs för att klara av en sådan utmaning. När det gäller att vara bäst - jag tror att det är nyttigt att bara en i mängden någon gång. Jag tror att det är bra för dig att komma till en grupp där erfarenheterna och kunskaperna kanske ligger på samma nivå som deras (du kommer förmodligen vara mer begåvad än många i den nya klassen men du kanske också kommer till att stöta på någon som kan matcha dig). Kan inte det vara motiverande? Du skall självklart inte ta det valet om du tror att det är hälsosamt riskabelt men det låter som att din situation nu är extremt jobbig. Du behöver en förändring i ditt liv. Kanske skall du våga chansa och köra med den positiva inställningen att det kommer bli hundra gånger bättre? För då blir det förmodligen så! ^^ ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 9 dec, 2011 21:12 |
|
sten
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Det är en halvt svår fråga men om jag vore du så skulle jag (med de erfarenheter jag har idag) gasa på och byta klass helt enkelt. Om du byter klass så kommer du få kämpa ikapp ett tag. Ja! Men jag tror starkt att du har kapaciteten som krävs för att klara av en sådan utmaning. När det gäller att vara bäst - jag tror att det är nyttigt att bara en i mängden någon gång. Jag tror att det är bra för dig att komma till en grupp där erfarenheterna och kunskaperna kanske ligger på samma nivå som deras (du kommer förmodligen vara mer begåvad än många i den nya klassen men du kanske också kommer till att stöta på någon som kan matcha dig). Kan inte det vara motiverande? Du skall självklart inte ta det valet om du tror att det är hälsosamt riskabelt men det låter som att din situation nu är extremt jobbig. Du behöver en förändring i ditt liv. Kanske skall du våga chansa och köra med den positiva inställningen att det kommer bli hundra gånger bättre? För då blir det förmodligen så! ^^ Tack så mycket, verkligen. Det är helt stört svårt att välja nu när man faktiskt får frågan om man vill. Uppskattar det där jättejättemycket. 9 dec, 2011 22:00 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Det var så lite så ^^ Jag hoppas du snart får klarhet i vad som känns bäst för dig. Du får gärna uppdatera oss om hur du valt vid senare skede.
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 9 dec, 2011 22:39 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen