Drömjobb
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sandrew
Elev |
Vad rubriken säger.
Vad är erat drömjobb? Sedan jag var 13 och var inlagd på sjukhus så har jag alltid velat jobbat inom vården vilket jag gör idag, jobbar på sjukhuset i Lund i Skåne på en sjukt bra avdelning och jag älskar verkligen det jag gör, jag är Undersköterska och jag har kanske de lägsta jobbet, men det gör mig inget, Det är inte många som kan tänka sig att ta hand om människor, unga som gamla, att göra de bestyren som att byta blöja, sätta kateter, torra dem fram och bak men det är faktiskt inte allt man gör, att ta hand om en sjuk människa som inte kan göra dagens mest naturliga saker och få hjälp med det och sedan få det tack man alltid får av dem gör mitt hjärta fullt av värme. Att sitta ner och prata, kanske lägga om sår, ta kontroller, ja, bara göra det bästa för dem är guld i mitt hjärta. 7 dec, 2011 18:52 |
|
cannedcorn
Elev |
Mitt drömjobb är att bli polis ♥
Det har jag velat bli sen jag var 7 år och bestämt sa till morsan "jag ska bli polis". Nu är det min största dröm och mitt högsta mål. Framför allt för att jag vill göra en skillnad. Trots att poliser kanske är bland de mest hatade personerna av många så skulle vi inte klara oss utan dem, ellerhur? Yep, polis är det jag vill bli. Polis är det jag SKA bli.
7 dec, 2011 18:59 |
|
Borttagen
|
Chips-smakare.
7 dec, 2011 19:00 |
|
Borttagen
|
Sen jag var 9 här jag alltid velat bli cirkusartist
Går i cirkus här gjort det sen 6 års ålder 7 dec, 2011 19:01 |
|
Solkatten
Elev |
Jobb som jag skulle kunna tycka vara roliga är delfinskötare, fotograf och författare ♥ Men också sådan som jobbar på hunddagis.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 7 dec, 2011 19:03 |
|
Borttagen
|
Flygledare eller journalist :3
7 dec, 2011 19:06 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Det låter så himla härligt att du funnit ett yrka som passar dig som handen i handsken.
Jag är motorman och trivs så sjukt, jäkla bra på fartygen. Jag älskar verkligen arbetsupplägget: man arbetar fulla dagar (11-12h/dag) i x antal dagar/veckor för att sedan vara ledig lika länge. Jag fullkomligt ÄLSKAR DET! Dessutom gillar jag att vara på havet, resa, lirka, laga, hjälpa till: så ett arbete i maskinrummet är som perfekt för mig. Dock vet jag att det inte är vad jag vill syssla med i längden. På min lediga tid läser jag inte om maskiner, kylsystem eller leker i en verkstad - jag ser film, fotar, läser, tränar, volontärarbetar på en segelskuta och fokuserar på miljöfrågor. Det bästa/sämsta (?) är att jag kan ligga med 110% intresse på ett ämne en period för att sedan satsa fullt på nästa ämne. Jag tror dock att mitt drömjobb är en kombination. Jag vill läsa vidare och arbeta inom sjöfarten (gärna som elektriker/motorman ett tag till eller inom ett rederis avledning som fokuserar på miljöfrågor - finns en samhällsmiljölinje i Gbg som jag funderar lite på) men jag kan också se mig själv som PT och kostrådgivare. Jag ÄLSKAR att träna och fångar gärna upp nya tekniker och kunskaper samtidigt som jag gärna lägger kraft på att hålla reda på vad som är bra att äta: vilken mat som innehåller vilka näringsämnen m.m. Men där finns det snabba och smidiga kurser man går så när jag väl känner att tiden är rätt och pengarna finns så söker jag till kursen, drar mig genom den och hittat ett gym! ^^' ...på något vis vill jag kunna arbeta i Japan dessutom så just i detta nu låter jag tiden komma och gå. Skall segal med Ostindiefararen Götheborg till Amerika 2012-2013 och efter det skall jag söka mig in till utbildningar i Göteborg är tanken. (Hoppas komma in på en japanska distanskurs som är nu till våren). ^^''' eeeeh sedan har jag en dröm om att få arbeta inom filmindustrin på något vis (gillar att bygga och lirka som sagt och byggnadsarbetare får ofta vara med och arrangera inspelningsplatser osv). hahaha.... så jaaaaaa... egentligen tror jag att mitt drömjobb är: möjligheten att kunna variera mig och hjälpa till på många olika håll och platser - få pröva på nya saker och lära känna nya människor! ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 7 dec, 2011 19:07 |
|
Borttagen
|
Åh, vad fint. ♥
Jag skulle utan tvekan vilja att jobba med djurens rätt på något sätt (och har väldigt länge velat). Det spelar ingen roll om jag kommer jobba som voluntär i Taiji, protestant på Kinas gator eller dagmamma åt bebis-orangutangerna på hjälpcentret i Borneo etc etc, bara jag hjälper djuren på något sätt. Djurrättsaktivismen har alltid varit en stor del av mitt liv och mina intressen, och kommer förmodligen alltid att vara. Vill ge mitt bortskämda liv åt att rädda och förgylla mindre tursamma djurs liv, annars kommer jag aldrig, aldrig, aldrig att vara nöjd över vad jag själv har åstadkommit här i livet. Extrema handlingar eller inte, jag kommer göra något. Men djurens välfärd är naturligtvis prio nummer ett. ![]() ![]() ![]() Animal Liberation Front, räddar många olika djur från hemska öden. 7 dec, 2011 19:08 |
|
Solkatten
Elev |
Synd att man inte kan ha flera jobb samtidigt
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 7 dec, 2011 19:09 |
|
cannedcorn
Elev |
7 dec, 2011 19:09 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen