Vem ska dö i hp böckerna egentligen
Forum > Harry Potter > Vem ska dö i hp böckerna egentligen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Ron. Ronald Wesley. Jag stör mig så mycket på honom. Han är jätte jobbig. Varför får han leva men inte Fred?
Varför ska alla tre "super-bästa-vännerna" överleva? Det hade varit mycket bättre och roligare om Ron hade försvunnit. Eller Harry potter. Jag hejar på Voldemort. Tyvärr så blir det det klassiska "de-goda-vinner-trots-att-det-egentligen-inte-skulle-kunna-hända" slut. Tråkigt. Hade Ron dött så hade jag varit glad. Han är inte ens snygg i filmen. Blööh! Han ser ut som Shaggy i scooby doo. Inte särskillt tilltalande. uschiamig. Draco är en snygg karaktär. men INTE Ron!! 4 dec, 2011 12:31 |
|
childhoodlight
Elev |
Jag tycker inte att man kan värdera karaktärerna på det sättet och säga vem som egentligen ska dö.
Självfallet tar man det hårdare som individ om favoritkaraktären man har dör istället för någon man ogillar, men samtidigt finns det inget "ska". Jag tycker inte heller att det är som du beskriver är "de-goda-vinner-trots-att-det-egentligen-inte-skulle-kunna-hända" - den goda sidan förlorade massvis med människor, liksom den onda. Dessutom har ju inte utseendet på en karaktär med döden att göra - och Harry Potter är ju först och främst en bokserie. :>
4 dec, 2011 12:38 |
|
_H.P_H.G_R.W_
Elev |
Öh...?
jag är en idiot så troligtvis är mina inlägg idiotiska också 4 dec, 2011 12:41 |
|
Borttagen
|
Jag tycker att Ginny skulle dött istället för Fred om nu en Weasley ska dö. ^^) Har alltid stört mig på henne, hon är så jobbig.
4 dec, 2011 12:42 |
|
Borttagen
|
Jag håller med childhoodlight.
Det är inte direkt så att "de goda" vinner utan förluster om man säger så. 4 dec, 2011 12:48 |
|
Borttagen
|
haha men de goda förlorar alla dom som faktiskt gjorde någonting. Det hade varit en bättre bok om hon hade vågat att döda någon av de tre.
Det här var bara tråkigt. Alla såna här böcker slutar likadant. I min mening kan man ha en bra bok om den slutar så här. Och en grym bok om man dödar huvudkaraktären, utan att de "onda" vinner. Mycket bättre stil. Man vet slutet redan när man börjar. "wow spännande". Jag anser heller inte att öhh...? Är en komementar hahahahha. Och ja, Ginny kunde också dött. Ginny, harry och Ron. Då hade det varit bra. hååhåhååhå 4 dec, 2011 12:48 |
|
childhoodlight
Elev |
^ Tänk på att Rowling följer hennes egna instinkter, hon kan inte heller gynna alla läsare ;p Hon har ju ett starkare band som författare till karaktärerna än vad vi har, så det vore ju dumt om hon bara pekade ut lite sådär vilka hon faktiskt ville döda eller inte.
Ett perfekt på exempel är ju detta med Ron - hon hade ju varit jättenära på att låta honom dö, men ändrade sig i sista sekund. : )
4 dec, 2011 12:53 |
|
Borttagen
|
Vad hemskt att sitta och önska död på någon, även om det är en bok/film-karaktär. :<
4 dec, 2011 12:55 |
|
Borttagen
|
Ja jag håller med childhoodlight, Jag diggar att hon skiter i vad alla tycker
Vad hemskt att ta sånt här så seriöst! Det är det folk pratar om mycket. Varför hon dödade dom hon gjorde. Det är hemskt att ta det så seriöst att någon pratar om en karaktär som inte existerar och säger att den kunde varit död istället. Ännu konstigare är att det inte är en bok om människor som existerar eller människor som kunde existera. Hon skriver en bok om häxor och trollkarlar och du blir bestört av att någon önskar att en fiktion vore död. 4 dec, 2011 13:03 |
|
Tonkss
Elev |
"Det hade varit mycket bättre och roligare om Ron hade försvunnit.
Eller Harry potter." Ursäkta, men VAD FAN!? Så du menar typ att man skulle blivit glad och typ börjat hoppa runt i en ring och skrattat om pojkarna-man-har-följt-ända-sen-början dog? Jag tror inte det skulle varit så många...
4 dec, 2011 13:08 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen