Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Gåtor för alla elevhem!

Forum > Off Topic > Gåtor för alla elevhem!

1 2 3
Användare Inlägg
ChoChang
Elev

Avatar


Alla som vill, Gryffindorare, Hufflepuffare, Slytherinare, eller Rawenclaware!

Jag är inte så bra på gåtor, skulle någon kunna hjälpa mig?
Skriv dina gåtor av alla slag! Men inga liknande: Vem går och går men aldrig kommer till dörren? (klockan)

Utan jag vill ha några med utmaningar!

Här får alla skriva och svara på gåtor!


Det är en dag imorgon också...

2 dec, 2011 17:46

Borttagen

Avatar


Några lätta:
Vad blir blötare när det torkar?
Vad blir större desto mer du tar bort?
Vad går först på 4 ben, sen på 2 och sist på 3?

Om du vill kan jag ge dig svårare

2 dec, 2011 17:53

Borttagen

Avatar


Vad gör den här tråden i Harry Potter-forumet?

Skrivet av Borttagen:
Några lätta:
Vad blir blötare när det torkar?
Vad blir större desto mer du tar bort?
Vad går först på 4 ben, sen på 2 och sist på 3?

Om du vill kan jag ge dig svårare


Svar:
Spoiler:
Tryck här för att visa!1.Vet ej, haha
2. Hålet
3. En man (först på alla fyra, sedan på två ben, och sist med en käpp.)

2 dec, 2011 17:56

Borttagen

Avatar


Vet inte

Några till som är lite svårare:

Det är ett hål som ej är ett hål.
Det är en vägg som ej är en vägg.
För solen är det ett hål, för vinden är det en vägg.
Vad är det?


Jag gråter men jag har inga ögon och jag flyger men jag har inga vingar.
Vad är jag?

Dom fattiga har det, dom rika saknar det. Dom döda förtär det, och dom som lever dör om de förtär det.
Vad är det?

Och en riktigt svår:
Jag har inga vingar men flyger.
Jag har inga ögon men ser.
Jag har inga armar men klättrar.
Hemskare än något vilddjur,
starkare än någon motståndare.
Jag är listig, hänsynslös och gränslös - till sist härskar jag över allt.
Vad är jag?

Ett mattetal:
Nissen sa till pojken "Jag kan dela 18 i 2 så det blir 10, 2 lika stora delar". Då sa tomten att det var omöjligt. Men sen visade nissen hur han gjorde och tomten sa "Ja det har du rätt i, det funkade" Hur gjorde han?

2 dec, 2011 18:07

Borttagen

Avatar


Jag tror att det här är en Off Topic tråd.
(Jag kunde inte någon av gåtorna överhuvudtaget. xD)

2 dec, 2011 18:23

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Vet inte

Några till som är lite svårare:

Det är ett hål som ej är ett hål.
Det är en vägg som ej är en vägg.
För solen är det ett hål, för vinden är det en vägg.
Vad är det?


Ett fönster?

2 dec, 2011 18:24

Lills
Elev

Avatar


Alltså jag läste alla gåtorna kunde bara en och den var jätte lätt...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2F272344498a9e6d5bf2e618602b1cec84%2Ftumblr_nkaam5RCmJ1uor5s8o3_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F08e0ef81a2735abcc58f101fc5fd39c5%2Ftumblr_n3b0ho56ww1qk4fe1o5_r1_250.gif

2 dec, 2011 19:40

Ida S
Lärare

Avatar


Flyttar till Off Topic-forumet

"we live together, and harry does all the cooking."

2 dec, 2011 19:50

Greenbloodyrose
Elev

Avatar


Kan inte några bra gåtor

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F2f1e7eaa368499d7ef9440e02e81b849%2Ftumblr_nmdboxKVBg1qfbxrro1_500.gif

2 dec, 2011 19:54

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Har fastnat på Dom fattiga har det, dom rika saknar det. Dom döda förtär det, och dom som lever dör om de förtär det.
Vad är det?


Men alla innan den var relativt enkla i alla fall. :'P

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

2 dec, 2011 19:56

1 2 3

Forum > Off Topic > Gåtor för alla elevhem!

Du får inte svara på den här tråden.