Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Nagini

Forum > Harry Potter > Nagini

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Severus10
Elev

Avatar


I ett inlägg förut så skrev jag att Nagini är en Anakonda och då fick jag som svar att Nagini är inte en Anakonda eftersom Anakonda inte är giftig.
Men har ni tänkt på att hon var en magisk orm och inte en vanlig?
Voldemort hade förtrollat henne så då blev hon giftig.
Och en anakonda kan faktiskt bita ihjäl i en människa i verkligheten.
I alla fall om Anakondan biter tag i halsen på människan

2 dec, 2011 06:55

Borttagen

Avatar


Nagini är väl en Boaorm?

2 dec, 2011 08:13

LoonyMe
Elev

Avatar

+1


http://harrypotter.wikia.com/wiki/Nagini
Här står det lite om Nagini, i fimerna spelas hon av en pytonorm, men att man tror att hon är av en sort som bara finns i magivärlden eftersom beskrivningen av henne inte stämmer in på någon "mugglarorm". Hon är också väldigt intelligent, mycket mer än en vanlig orm.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_mailmhWTBn1rzdftio6_250.gif

2 dec, 2011 08:21

Safrina
Elev

Avatar


Skrivet av LoonyMe:
http://harrypotter.wikia.com/wiki/Nagini
Här står det lite om Nagini, i fimerna spelas hon av en pytonorm, men att man tror att hon är av en sort som bara finns i magivärlden eftersom beskrivningen av henne inte stämmer in på någon "mugglarorm". Hon är också väldigt intelligent, mycket mer än en vanlig orm.

Intelligent kanske hon är eftersom hon har en bit av Voldemorts själ i sig. Men jag tror inte heller att hon är någon "mugglarorm".

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Fe0174afc7a513c9ca8f1c3836cea0c1b%2Ftumblr_inline_ml2rghijL51qz4rgp.gif

2 dec, 2011 10:46

Mr_Ollivander
Elev

Avatar


Nej det är hon nog inte (mugglarorm alltså). Men får man verkligen reda på det i boken?

fuck the cistem

2 dec, 2011 12:20

Borttagen

Avatar


Hon ska väll föreställa någon slags boaorms-liknande orm enligt böckerna?

2 dec, 2011 13:48

Lilyvickell
Elev

Avatar


Hon är väl en boaorm? Jag har för mig att jag läste någonstans här om dagen att Nagini är den ormen Harry släpper lös i början av första boken..

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" A. Dumbledore

2 dec, 2011 14:32

_H.P_H.G_R.W_
Elev

Avatar


Är det samma orm som Harry släppte fri på zooet i första boken?

jag är en idiot så troligtvis är mina inlägg idiotiska också

2 dec, 2011 14:32

expelliarmus
Elev

Avatar


Skrivet av _H.P_H.G_R.W_:
Är det samma orm som Harry släppte fri på zooet i första boken?

Nej, det är inte samma orm.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_lyvd2jjLx11qgje7ho1_400.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lsvd9cOJ7V1r4p3tmo1_500.png

2 dec, 2011 15:32

vevve_puff
Elev

Avatar


men hallå alla säger ju nästan olika vad är hon för orm?

Tjola tjena alla mugglisar! :* Ni är bäst jag älskar er av hela mitt hjärta<3

2 dec, 2011 15:42

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Nagini

Du får inte svara på den här tråden.