Sluta svära!
Forum > Off Topic > Sluta svära!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ikka
Elev |
Jag börjar bli oerhört trött på att jag svär så mycket. Svordomarna liksom kommer utan att jag tänker på dem, sen i efterhand inser jag hur fult jag tycker att de låter...
Finns det någon på mugglis som har några tips på "mildare" svordomar eller roliga ord som man kan säga istället för att svära? Det jag absolut helst vill hitta en ersättning till är alla uttryck som innehåller Gud/God. ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
1 dec, 2011 15:59 |
|
Borttagen
|
Apa, Juggernaut, kablaam, kablaamo, fiskfejs och mango
1 dec, 2011 16:01 |
|
ikka
Elev |
^Betyder juggernaut, kablaam och kablaamo något eller är det låtsas ord?
Fiskfejs & mango gillas! ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
1 dec, 2011 16:02 |
|
mitchan
Lärare |
"fantastiskt" är ett bra ord.
istället för "jag älskar det så jävla mycket" eller något i den stilen kan man säga "jag älskar det så fantastiskt mycket" men det blir även bra åt andra hållet. om man har ett argument typ. om man vill säga "du har så jävla fel" är det mycket roligare att säga "du har så fantastiskt fel" liksom skulle en person, i ett sammanhang där den ska vara dryg, använda ordet "fantastiskt" skulle jag lätt bli kär direkt (.....bortsett från mig själv då. eller. jag kanske är kär i mig) världens bästa ord. lovar. uttryck som innehåller gud/god har jag dock inget förslag på atm meeen. ![]()
1 dec, 2011 16:03 |
|
Borttagen
|
^
^Ord som jag har hittat på :3 1 dec, 2011 16:03 |
|
Celebikai
Elev |
1 dec, 2011 16:03 |
|
Borttagen
|
jag säger bitch, fucking, idiot & tönt hela tiden. Små som fan, jävlar, helvetet osv dom gills ju inte. Dom är som vanliga ord : )
Sa ALDRIG svärord förr, men sen bara kom dom. Ogillade att andra sa svärord. några ord jag dock fortfarande HATAR och allt kommer HATA är ord som mongo, damp, cp, adhd osv. Dom som säger såna ord, det är en SJUKDOM som andra lider utav & skulle göra allt för att få det lika bra som du. 1 dec, 2011 16:05
Detta inlägg ändrades senast 2011-12- 1 kl. 16:06
|
|
Borttagen
|
Jag gör på Godric och Merlin
1 dec, 2011 16:05 |
|
Borttagen
|
oj, skrev inte klart. En sak jag sa förut var helmutt som menades helvetet. Sen typ ''fuck you berit'' det är typ fuck you bitch (säger dock alla i min skola ah)
1 dec, 2011 16:07 |
|
Borttagen
|
Jag svor typ 24/7 å fyran men nu svär jag inte lika ofta. Jag brukar använda ordet satan ofta men helvete kan också slinka ur munnen.
Fast nu säger jag typ bara "men snälla" 1 dec, 2011 16:09 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen