Maraton - tips på mat osv?
Forum > Harry Potter > Maraton - tips på mat osv?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Carneol
Elev |
Tjenare!
Nästa helg ska jag och fyra vänner ha HP-maraton hos mig, alla filmer kommer att visas och såklart vill jag att det ska vara något "extra" med det hela. Har googlat runt lite men har inte hittat något som lockar, det jag är ute efter är något gott hembakat som ska vara HP-relaterat. Kanske även någon lek som ni kan tipsa om? Så långt jag kommit än så länge är att ha en liten burk där jag skrivit de 4 olika elevhemmen på olika lappar, lika många av varje såklart, så när man kommer in får man ta på sig sorteringshatten och samtidigt dra en lapp! Hittade även ett tips på hur man kan göra trollstavar, så alla kan få varsin! http://yngla.blogspot.com/2010/10/att-gora-egna-trollstavar-la-harry.html 27 nov, 2011 14:54 |
|
childhoodlight
Elev |
Butterbeer!
http://www.mugglenet.com/misc/rosmertas/butterbeer.shtml Sen kan du köpa jelly beans - de kan vara Bertie Bott's Every Flavour Beans
27 nov, 2011 14:55 |
|
joel9324
Elev |
Å nej, vad kul! Som childhoodlight sa, så kan du göra egen Butterbeer, skulle dem nog uppskatta väldigt mycket
27 nov, 2011 15:01 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Egentligen kan man ju leka med fantastisk hur mycket som helst! Oftast är det de lilla som krävs Gör chokladbollar och ha karamellfärgad kokos i elevhemmens färger? Köp lösgodis i elevhemmens färger och sortera upp i elevhemsfärgsskålar? (blå, svar, gul, röd, grön, silver, guld, brons är färgerna ni kan använda er av - inte bara blå, gul, röd, grön som många stannar vid). Eller ha grönsaksdipp (färga dipp-alternativen med lite karamellfärg? och ha grönsaker och frukt som matchar elevhemsfärgerna.
EDIT: om ni vill skicka "hemliga meddelanden" mellan varandra under filmernas lopp kan ni ju använda er utav elevhemsfärgerna på pennorna. När ni har uppehåll från filmerna kan ni ha en färdig spellista med soundtracks från de olika filmerna (låtarna finns på spotify och youtube bland annat så du kan lätt dra ihop ditt egna på dessa platserna). ^^ ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 27 nov, 2011 15:01
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-27 kl. 15:04
|
|
Carneol
Elev |
Åh tack så jättemycket allihopa! Skitbra tips
27 nov, 2011 15:03 |
|
expelliarmus
Elev |
Allt godis man kan hitta är bra :'] Om man har lite fantasi så kan man få allt godis att vara HP-aktigt!! Och godis ger ju snabb energi som krävs för orka ett marathon. Ahlgrens bilar - Arthur Weasley's Ford osv...
Om du vill göra eget så fungerar ju cupcakes superbra! För att få det lite roligare så kan ni ju dekorera själva, tillsammans alltså! Du kan förbereda vanliga muffins, sedan tar du fram frosting i olika färger och dekorationer och så kan ni t.ex. dekorera dom i elevhemsfärger + skriva hp-citat/namn/osv på dom Inspiration till cupcakes: Butterbear är ju bra att dricka också. Annars är det bara att köpa hem fruktsoda, köpa grön, gul, blå och röd karamellfärg! Vips, där har ni elevhemsfärgad dryck
27 nov, 2011 16:34 |
|
STORrY
Elev |
Skrivet av expelliarmus: Om du vill göra eget så fungerar ju cupcakes superbra! För att få det lite roligare så kan ni ju dekorera själva, tillsammans alltså! Du kan förbereda vanliga muffins, sedan tar du fram frosting i olika färger och dekorationer och så kan ni t.ex. dekorera dom i elevhemsfärger + skriva hp-citat/namn/osv på dom Inspiration till cupcakes: Gud vad gott det ser ut! Jag vill också ha HP-maraton! Kawaii :3 27 nov, 2011 16:41 |
|
Gosseflikka
Elev |
Jag skulle vilja lära mig att göra honungsöl skulle vart ascoolt!! :3
We are the HARRY POTTER generation!!! <3 27 nov, 2011 17:08 |
|
Freja
Elev |
Mmmmm......
Everything is Dramione and nothing hurts. 27 nov, 2011 19:12 |
|
Carneol
Elev |
Suveränt, ska absolut bjuda på honungsöl, samt köpa bönor och baka chokladgrodor, dock kommer jag göra egna formar så de kanske inte blir så perfekta! Men det är tanken som räknas
27 nov, 2011 22:49 |
Forum > Harry Potter > Maraton - tips på mat osv?
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen