Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Broken Rule? (Love Between The Houses)

Forum > Fanfiction > Broken Rule? (Love Between The Houses)

1 2 3 ... 6 7 8
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Broken Rule? ( Love Between The Houses )
Språk: Svenska. Använder dock en del engelska uttryck, och skriver oftast de ursprungliga namnen, t.e.x "The Whomping Willow".
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: -
Färdigskriven: Nej
Rating: G. Det är i alla fall så jag "betygsätter" den. Vissa yngre än elva, kanske inte tycker det är särskilt behagligt att läsa om hångel, men vad vet jag?
Beskrivning: På Hogwarts School of Witchcraft and Wizardy går Draco Malfoy, Hufflepuff elev ( obestämt ), nu sitt femte år. I samma årskurs, men i elevhemmet Slytherin, går Hermione Jean Granger. De två eleverna är mycket olika; Hermione är mer smart, en slug, och har en stor talang och ambition för Quidditch. En populär Slytherin elev, smått avgudad av både killar och tjejer. Hermione Jean Granger har ett vackert utseende, där det lockiga håret ofta skymmer ansiktet, och gång på gång blåses bort så de bruna vackra ögonen kommer fram. Draco däremot har ett stort intresse och talang för musik, och är den sorten som ställer sig in ( även om det inte är menat så ) hos lärarna. Egentligen mycket good looking han också, men vilket inte märks bland kamraterna. I det tredje året, börjar Draco utveckla känslor för den vackra men svårfångade Hermione, vilket leder till stora problem. Han når inte fram till henne, och efter att i deras fjärde år blivit upptäckt med sitt låtskrivande av en hop Slytherin elever ( på väg till klassrummet i Trollkonst Historia ), så kommer han inte långt i korridoren tills han hör dem stå utspridda och ropa saker som; "Ah.. Kan man få ta en titt på den nya hitlåten?", och någon som fortsätter " Ja, öppna väskan Malfoy! Skulle vilja ta några krackord på den där mugglarsaken med.. Spända band..!", vilket gjort det mycket svårare. I sitt mål att få sin kärlek besvarad, står hans bästa vän Blaise Zabini vid hans sida ( också i Slyherin ), och uppmuntrar Draco de gånger han är redo att ge upp.
__________________________________________

Sounds OK? Min första novell, ya know. Kom inte på nån vidare bra titel heller, den säger inte mycket om novellen, utan ( i alla fall om jag var en läsare ) intrycket att det är en vanlig "love story".
Jag skulle också behöva hjälp, om ni nu kan tänka er att hjälpa mig. Jag vill veta vilka "positioner" i elevhemmen ni tycker att de borde ha. Hermione's är jag ganska säker på, men när det gäller Draco och Blaise's positioner...
Så här i början är jag ganska osäker som novellskrivare, men jag hoppas att ni kan ge mig lite stöd. :] Börkar skriva novellen efter.. Tre kommentarer från olika användare.

Ps: Hermione's utseende ska mer likna "horrukrux typen" i medaljongen. Hon är mer "Slytherin-aktig" där.

26 nov, 2011 18:13

Borttagen

Avatar


Låter sjukt bra! :'
Jag bevakar självklart, och väntar på att du ska skriva.

26 nov, 2011 19:18

Borttagen

Avatar


Nää, GUD!

Du fattar inte hur glad jag blir nu! :'' Blir verkligen så där varm inombords.. Det kanske låter lite överdrivet, men bättre kommentar skulle jag inte kunna tänka mig. :]]

Har börjat läsa din och .Ginny.'s novell nu. Sjukt bra, och en speciell handling ( på ett bra sätt alltså ).

26 nov, 2011 19:21

Borttagen

Avatar


Ingen orsak! Den här låter otroligt bra.
Jag längtar starkt efter att du börjar skriva! ♥

Har du börja läsa den? Tack, nu blev jag överlycklig. Ska försöka skriva nu. :'

26 nov, 2011 19:37

Borttagen

Avatar


Jag börjar nog skriva efter maten. Även fast tre olika inte kommer ha kommenterat dem, men mitt inlägg kanske lockar dom?

Och ja, det har jag! D Såå.. SKRIV! ♥

26 nov, 2011 19:46

Borttagen

Avatar


Jag kan tipsa dig om den här fanfictionen om du vill? Jag hjälper gärna till med någoting...

Jag borde skriva på min och Celines fanfiction, min dator ska in på repation på måndag. </3

26 nov, 2011 19:49

Borttagen

Avatar


låter riktigt bra ;D
Känn dig bevakad alltså

26 nov, 2011 19:58

Borttagen

Avatar


TackTackTaack! ;D Känner mig bevakad också, men på ett bra sätt. En till kommentar från en till, så skriver jag. Men om jag blir för rastlös, så skriver jag då. :]]]

26 nov, 2011 20:29

Bombarda
Elev

Avatar


Ja börja! bevakar*

Kärlek till alla!

26 nov, 2011 20:54

Borttagen

Avatar


Börja!

26 nov, 2011 20:56

1 2 3 ... 6 7 8

Forum > Fanfiction > Broken Rule? (Love Between The Houses)

Du får inte svara på den här tråden.