Plugg efter gymnasiet?!
Forum > Off Topic > Plugg efter gymnasiet?!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Disa
Elev |
Slutar gymnasiet nu till sommaren och skall göra något som kallas för tekniksprånget i fyra månader, jobba lite till efter det, se alla 94ors studenter och sedan åkta till Australien.
Men SEN! Alltså jag är redan rådvill... Jag funderar på vad jag skall göra; Civilekonom, affärsjurist, sjöingenjör eller teknikinformatör. Jag vet inte om något av det egentligen är jag... Det jag vill göra är att... JAG VET INTE! Någon som pluggar något roligt? Helst inte civilingenjör - för mycket matte. Det jag är duktig på: Att skriva Argumentera Ha egna åsikter Prata för min sak Samhällsämnen Lösa problematik Det jag är sämre på: Matte - har en mattehjärna men jag har inte haft någon bra gymnasieutbildning så det är kört för mig Göra saker jag inte vill Extremt lat Blir lätt sjuk vid för stressiga miljöer (advokat och åklagare försvann här) Fastnar jag så är jag fast Se andra åsikter än mina egna ____ Har ni något förslag vad NI tror hade kunnat passa? http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B) 18 nov, 2011 22:31
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-18 kl. 22:42
|
|
leumas vän
Elev |
18 nov, 2011 22:33 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Oj, det är verkligen ett brett sortiment med intressen och funderingar.
Jag vet att Sjöingenjör bjuder på en hel del matematik och det är inte särskilt smart att vara lat ombord på ett fartyg i drift-avdelningen. Som befälselev får man hänga med motormännen om dagarna och lirka i maskinrummet. Det är superkul! Man får gå med vakthavande motorman och lära sig drivrutiner på så vis och man får se hur alla på arbetsplatsen har det. Sedan arbetar man som maskinist och som maskinist har man ett större ansvar i maskin - på småbåtar blir det fortfarande att man får vara den som springer ut och hjälper till när det händer saker. ^^ ...jag kan hålla på mycket, mycket mer men jag tror att det är bättre att du ugglar om du har specifika frågor. Men om du har intresset, go for it! Det låter dock som att affärsjurisk eller teknikinformatiör skulle kunna falla dig i smaken utefter dina listade punkter ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 18 nov, 2011 22:37 |
|
Disa
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Oj, det är verkligen ett brett sortiment med intressen och funderingar. Jag vet att Sjöingenjör bjuder på en hel del matematik och det är inte särskilt smart att vara lat ombord på ett fartyg i drift-avdelningen. Som befälselev får man hänga med motormännen om dagarna och lirka i maskinrummet. Det är superkul! Man får gå med vakthavande motorman och lära sig drivrutiner på så vis och man får se hur alla på arbetsplatsen har det. Sedan arbetar man som maskinist och som maskinist har man ett större ansvar i maskin - på småbåtar blir det fortfarande att man får vara den som springer ut och hjälper till när det händer saker. ^^ ...jag kan hålla på mycket, mycket mer men jag tror att det är bättre att du ugglar om du har specifika frågor. Men om du har intresset, go for it! Det låter dock som att affärsjurisk eller teknikinformatiör skulle kunna falla dig i smaken utefter dina listade punkter Tack Zabini för snabbt svar! Ja.. Kanske, men jag vet inte.. Jag kanske snöar in för mycket och vill hanya ideer men okej.. Mycket matte på sjöingenjör.. INTE bra xd http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B) 18 nov, 2011 22:41 |
|
expelliarmus
Elev |
Åh, välj med hjärtat raring. Du kommer att vakna upp en dag och känna vad som är rätt. Överanalysera inte! Jag kommer att söka in till läkarlinjen så fort jag bara kan
19 nov, 2011 00:50 |
|
childhoodlight
Elev |
19 nov, 2011 00:51 |
|
Disa
Elev |
Ja.. Problemet är att mitt hjärta inte vill något. Det känns liksom som att jag försöker leva någon annans liv och har försökt det i flera år... Jag har ingen som helst jävla aning om vad jag vill!
Fan.. Förlåt för alla svordomar http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B) 19 nov, 2011 08:58 |
|
IamAK
Elev |
du behöver ju inte bestämma allt nu. du får väl se vad du känner när du är klar med australien
19 nov, 2011 10:13 |
|
Li
Biträdande rektor |
Bestäm dig inte för fort - vill ditt hjärta inte något, så välj inget. Ta en paus från plugget kanske och försök hitta något som passar. Man ska inte rusa in i något.
without something there is no nothing 19 nov, 2011 10:14 |
|
Solkatten
Elev |
Du kan försöka bli politiker eller något i framtiden xD Jag vet inte ^^
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 19 nov, 2011 11:00 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen