PETA dödar djur i onödan.
Forum > Off Topic > PETA dödar djur i onödan.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
cannedcorn
Elev |
Jag har alltid litat på PETA (people for the ethical treatment of animals). Jag har trott att de vet vad de gör och alltid sätter djuren först.
Men idag sa en kompis till mig att så är inte fallet. Tydligen har de avlivat massor av djur de skulle kunnat rädda. Helt friska djur. PETA har bra fakta, med de agerar fel. Jag skulle gärna vilja veta mer om det här. Är det någon här som har lite koll angående det här? De enda två källorna jag har är de här: http://www.petakillsanimals.com/ http://www.petakillsanimals.com/downloads/PetaKillsAnimals.pdf Och jag vet inte om de går att lita på. Jag har ingen aning. Det här är viktigt för mig, då jag bryr mig väldigt mycket om djur och tycker att det är viktigt att de har det bra. Om ni vet något om det här så är jag tacksam för all info jag kan få!
13 nov, 2011 18:43 |
|
Borttagen
|
Jag har ingen aning, men blev väldigt förvirrad av rubriken först...
" PETA döda djur i onödan... Vad menar hon? Petar hon på döda djur i onödan? " Men sen när jag läste din text fattade jag att det inte handlade om det... 13 nov, 2011 18:58 |
|
childhoodlight
Elev |
^ Ja men det står PETA dödar djur i onödan, inte döda
13 nov, 2011 19:04 |
|
Borttagen
|
Skrivet av childhoodlight: ^ Ja men det står PETA dödar djur i onödan, inte döda Oh, jag missade R:et totalt. Men dåså. :c 13 nov, 2011 19:05 |
|
Borttagen
|
Skrivet av cannedcorn: Jag har alltid litat på PETA (people for the ethical treatment of animals). Jag har trott att de vet vad de gör och alltid sätter djuren först. Men idag sa en kompis till mig att så är inte fallet. Tydligen har de avlivat massor av djur de skulle kunnat rädda. Helt friska djur. PETA har bra fakta, med de agerar fel. Jag skulle gärna vilja veta mer om det här. Är det någon här som har lite koll angående det här? De enda två källorna jag har är de här: http://www.petakillsanimals.com/ http://www.petakillsanimals.com/downloads/PetaKillsAnimals.pdf Och jag vet inte om de går att lita på. Jag har ingen aning. Det här är viktigt för mig, då jag bryr mig väldigt mycket om djur och tycker att det är viktigt att de har det bra. Om ni vet något om det här så är jag tacksam för all info jag kan få! Har sett ett par dokumentärer och läst mer seriösa artiklar och tyvärr verkar det som om det till största delen är sant att PETA inte tycks bry sig särskilt mycket om djur i grund och botten. =/ 14 nov, 2011 19:00 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen