Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

En mugglisberättelse (SV)

Forum > Fanfiction > En mugglisberättelse (SV)

1 2 3 ... 58 59 60
Användare Inlägg
Luna.Lovegood
Elev

Avatar

+4


Titel: Mugglis-berättelse (har egentligen inte kommit på en titel ännu)
Språk: Svenska
Typ av text: Lite svårt att avgöra vad det ska kallas. Det blir en slags berättelse om något som händer här på mugglis.
Antal kapitel hittills: Eh.. Orkar inte räkna just nu, men ska göra det ngn dag.
Färdigskriven: Nej
Rating: G
Beskrivning: Det här ska bli en lite annorlunda text, och jag är inte helt säker på om det är i rätt forum. Jag kommer att skriva en berättelse om en händelse på mugglis. Det kan vara allt från en irriterande spammare till en försvunnen medlem. Jag tänkte göra det lite extra kul genom att använda er här på mugglis i rollerna. Så innan jag börjar måste jag veta ett par stycken som kan tänka sig att vara med. Kom ihåg att det fortfarande är jag som skriver, inte ni som är med i rollerna. Ni måste också vara berädda på att ni kan bli hjälte, skurk, kärlekspar, bakgrundsfigurer och lite allt möjligt annat, och att kanske inte alla kommer med. Det beror INTE på om ni finns på min vänlista, vilket elevhem, eller något annat.

Så innan jag börjar behövs det ett par roller att börja med. Några frivilliga?

3 nov, 2011 22:49

Detta inlägg ändrades senast 2012-05-16 kl. 22:10
Antal ändringar: 1

luckyBella
Elev

Avatar


Jag är frivillig! Detta kan bli galet, men go for it!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2Fjfci91.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2enspyb.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2uogtio.gif

3 nov, 2011 22:54

Borttagen

Avatar


jag är också frivillig!

3 nov, 2011 22:58

mine
Elev

Avatar


Jag är oxå frivillig:]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

3 nov, 2011 23:33

Bombarda
Elev

Avatar


Jag är också frivillig !
det här kan bli intressant ^^

Kärlek till alla!

3 nov, 2011 23:49

Detta inlägg ändrades senast 2011-11- 4 kl. 11:51
Antal ändringar: 1

SweetSweet
Elev

Avatar


Frivillig här!

If I'm louder, would you see me? Would you lay down, in my arms and rescue me. 'Cause we are the same, you save me. When you leave it's gone again...

4 nov, 2011 00:30

Luna.Lovegood
Elev

Avatar


Då är vi några stycken. ska försöka komma igång så snart som möjligt. Det blir nog i eftermiddag...

Har kollat lite på profilerna vilka ni är. (bara ålder och kön och status just nu (kommer troligen få ha samma hela tiden), samt lite grann annat som jag tyvärr redan blandar ihop)
Men jag tar fortfarande emot alla frivilliga, och kommer fortsätta med det tills det är "slut".

Vi kör på nu direkt istället. Det kan bli otroligt konstigt i början, och vara utan "röd tråd", men det kommer bli bättre med tiden när jag kan mina karaktärer, och har hunnit få fart på historien. Det är lite som när en jag känner skulle läsa Harry Potter. Han läste första meningen och sa sedan att han inte gillade boken. Men vem blir fängslad av att läsa: Mr och mrs Dursley var med rätta stolta över att kunna säga att de var helt normala. Så ge mig en chans innan ni dömer.
------------------------------------------------------------------
Det var en helt vanlig kväll i mars. SweetSweet satt och gjorde mugglis frågesport. Hon var uppe i över 150 poäng, när den där frågan dök upp igen. Hon brukade köra fast på samma fråga varje gång. Hur lång är Harrys trollstav? SweetSweet brukade vara bra på att komma ihåg siffror, som egentligen inte var så viktiga. Hon kunde trollkarlsvalutan redan efter att bara ha läst om den en gång. 29 knutingar på en sikel, 17 siklar på en galeon, och 493 knutingar på en galeon. Hon kom ihåg alla resultat i Harrys quidditch-matcher. Hon mindes att ställningen i elevhemskampen hade varit följande sist hon kollade:
Gryffindor: 214
Hufflepuff: 129
Ravenclav: 118
Slytherin: 93
Det var en bra ställning eftersom
SweetSweet själv var i gryffindor.
Men just den här siffran var omöjlig att komma ihåg. Hon suckade och kollade ställningen igen. Den var inte alls samma som sist. Hon laddade om sidan och kollade igen. Hon kunde inte fatta vad som hade hänt. Ställningen var följande:
Hufflepuff: 329
Ravenclaw: 118
Slytherin: 93
Gryffindor:14
Hufflepuff hade fått 200 poäng till och gått om Gryffindor. Och de var inte de enda som hade gjort det. Gryffindor var av med 200 poäng, vilket innebar att de låg sist. Igen. Det var inte första gången som Gryffindor var på väg att förlora tävlingen totalt. Det började faktiskt bli lite pinsamt. Men den här gången hade SweetSweet snackat ihop sig med sina kompisar, LuckyBella och Moonchild, och bestämt att de skulle få alla Gryffindorare på mugglis att spela extra mycket. Det hade lyckats, och redan på tidigt stadium hade de tagit över elevhemstävlingen. Men nu var allt deras slit ogjort.

Mera? Bra/Dåligt? Det är lite konstig story just nu, men det kommer bli bättre. Lovar.

4 nov, 2011 11:41

Bombarda
Elev

Avatar


jätte bra!
meer

Kärlek till alla!

4 nov, 2011 11:54

Borttagen

Avatar


suuuuperbra!

4 nov, 2011 12:14

Luna.Lovegood
Elev

Avatar


Det kommer så fort jag sätter mig vid datorn. Jag suger på att skriva i mobilen.
LeeGordan: Har du lust att vara med som karaktär?

4 nov, 2011 13:50

1 2 3 ... 58 59 60

Forum > Fanfiction > En mugglisberättelse (SV)

Du får inte svara på den här tråden.