Han/ Honom?
Forum > Off Topic > Han/ Honom?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Tamie_Tonks
Elev |
Jag stör mig så otroligt mycket på folk som skriver/säger han ist för honom. T.ex på michelin reklamen, då säger de :"Då kom michelin gubben och påminde han." PÅMINDE HAN. Det ska vara honom! Jag blir helt knäpp när jag hös sådant. E jag knäpp nu, eller finns det någon som tycker som jag?
3 nov, 2011 10:01 |
|
Ginnyy
Elev |
3 nov, 2011 10:05 |
|
Tamie_Tonks
Elev |
Jag gör det i hemlighet, men ibland vill jag bara skrika rakt ut typ: DET HETER HONOM, INTE HAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heh... Jag är lite galen. 3 nov, 2011 10:08 |
|
IamAK
Elev |
jag säger han ibland även fast jag vet att det ska vara honom xD tycker nästan det låter bättre ibland, eller roligare i alla fall. fast inte i en sån mening som du nämnde.
3 nov, 2011 10:19 |
|
Tamie_Tonks
Elev |
Jag tycker bara att det låter fel, men då svenska är mitt favvoämne kan jag vara lite paranoid.
3 nov, 2011 10:21 |
|
IamAK
Elev |
jag brukar också störa mig på när folk säger/skriver fel, men just när det gäller det här så bryr jag mig inte så mycket
3 nov, 2011 10:29 |
|
Tamie_Tonks
Elev |
Som knappen skulle ha sagt: SLUTA VÅLDTA SVENSKA SPRÅKET! (Inte riktat till någon här
3 nov, 2011 10:40 |
|
ikka
Elev |
Oh ja! Stör mig oerhört mycket på det :C Finns många grammatiska fel som jag stör mig på, främst de/dem, han/honom, särskrivningar, avsaknad av skiljetecken osv.
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
3 nov, 2011 10:50 |
|
Tamie_Tonks
Elev |
Ush ja
3 nov, 2011 11:04 |
|
Greenbloodyrose
Elev |
3 nov, 2011 11:08 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen