Sökes - Mattegeni!
Forum > Off Topic > Sökes - Mattegeni!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Savi
Elev |
Är i stort behov av mattemupp! Skulle tro att matte B lär ha lästs för att kunna hjälpa mig. Har suttit i en timme med samma tal. Samt 30 minuter under matten idag. Sooo, matte?
3 nov, 2011 02:16 |
|
Amandan
Elev |
Jag är bara 14, kan nog inte sådant, vad det nu är..
Men du kan väl skriva ner talet här i forumtråden? Min tumblr!
3 nov, 2011 02:20 |
|
Maharajah
Elev |
Give it to me baby.
3 nov, 2011 02:25 |
|
Savi
Elev |
(-2x+y+6z=1
{3x+2y+5z=10 (7x+3y-4z=11 ( symbolerna innan siffrorna är en stor "{" ) Har gjort detta men får sedan inte till det rätt: 3(-2x+y+6z=1 -> -6x+3y+18z=3 2(3x+2y+5z=16 -> 6x+4y+10z=16 = 7y+28z=19 7(3x+2y+5z=16 -> 21x+14y+35z=112 3(7x+3y-4z=11 -> 21x+9y+12z=33 = 5y-23z=79 5(7y+28z=19 -> 35y+140z=85 7(5y+23z=79 -> 35y-161z=553 = 301z=638 301z/301=638/301 = ? Japp, länger än så kom jag inte
3 nov, 2011 02:53 |
|
Amandan
Elev |
Puh, jag förstod lite, men det tog stopp ungefär på samma ställe som för dig. Klockan är tre, jag lägger mig.
Lycka till! Min tumblr!
3 nov, 2011 02:59 |
|
Savi
Elev |
Skrivet av Amandan: Puh, jag förstod lite, men det tog stopp ungefär på samma ställe som för dig. Klockan är tre, jag lägger mig. Lycka till! Attans alltså
3 nov, 2011 03:01 |
|
expelliarmus
Elev |
3 nov, 2011 10:48 |
|
Maharajah
Elev |
Skrivet av Savi: (-2x+y+6z=1 {3x+2y+5z=10 (7x+3y-4z=11 ( symbolerna innan siffrorna är en stor "{" ) Har gjort detta men får sedan inte till det rätt: 3(-2x+y+6z=1 -> -6x+3y+18z=3 2(3x+2y+5z=16 -> 6x+4y+10z=16 = 7y+28z=19 7(3x+2y+5z=16 -> 21x+14y+35z=112 3(7x+3y-4z=11 -> 21x+9y+12z=33 = 5y-23z=79 5(7y+28z=19 -> 35y+140z=85 7(5y+23z=79 -> 35y-161z=553 = 301z=638 301z/301=638/301 = ? Japp, länger än så kom jag inte Först ba, öh. Vad tusen.. Hur ska jag göra detta: ![]() Sedan: Men gud, det här är ju sjukt lätt. Varför tänkte jag inte sådär från början.. ![]() När jag trodde jag hade klarat det, men märkte att det kanske inte fungerade: ![]() För mycket att ta in för mig på ett höstlov, och det resulterade i att jag blev deprimerad. Det här kan jag, egentligen. ![]() 3 nov, 2011 11:24 |
|
EmahS
Elev |
Oj. Det här borde jag kunna, lekande lätt. Men eftersom det snart är 3 år sedan jag läste matte så är det segt att tänka haha.
3 nov, 2011 11:29 |
|
Borttagen
|
Hum, som redan skrivet, jag har inte tid just nu, då jag skalls pringa ifrån datorn om en tio minuer och behöver papper och penna samt lite tid för att lösa detta! Men ikväll kan jag
3 nov, 2011 12:38 |
Du får inte svara på den här tråden.












Mugglarportalen