Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Uppsalabor!

Forum > Off Topic > Uppsalabor!

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag tycker det borde finnas en sån här tråd för varje lite större stad här i sverige, så här får ni ett smakprov!

Jag hade tänkt att denna tråd skulle rikta sig till alla Uppsalabor och ni som bor i närheten, i denna tråd så kommer det komma information om mugglisträffar, Uppsala Quidditchlag och andra roliga HP-event som sker i Uppsala, en magisk stad där allt kan hända!

Här kan ni även lägga upp tips och idéer till kommande muggllisträffar och hp-event!

Så, känn er fria att säga vad ni tycker och tänker om HP-fandomen i Uppsala!

Senaste nytt:

Måndagen den 31:a oktober så gick ett hp-event av stapeln i botaniska trädgården, det var cirka 180 HP-Fans från hela Uppsala och även några utanför uppsala som kom för att uppleva Uppsalas tolkning av Hogwarts!

Jag (Miyuki) och MonsterCookie träffades utanför stadsbiblioteket kl. 12:20 för att stå och vifta med våra fina mugglis-skyltar, där träffade vi även en glad Almir, när vi insåg att det inte kom några fler började vi trava iväg mot botaniska trädgården!
Väl där träffade vi en glad si_tonks som stått och paxat platser åt oss i kön vilket var otroligt snällt, samtidigt försvann MonsterCookie till sin vän Selma!

Efter att vi alla blivit sorterade så gick vi på lektioner i trolldryckskonst, örtlära, vi gjorde GET-Prov m.m, vilket var ganska kul iaf :3

2 nov, 2011 21:49

Detta inlägg ändrades senast 2011-11- 2 kl. 22:05
Antal ändringar: 1

MonsterCookie
Elev

Avatar


Awesooome tråd Ronja! 8D ♥

wolfstar deserved better.

2 nov, 2011 21:53

Borttagen

Avatar


Hah.. Jag tror att det blir lätt att få ihop lagmedlemmar till Quidditch-laget nästa år, när vi nu fick se hur många HP-fans det finns där ute i stora vida Uppsala! :3

2 nov, 2011 22:12

Bugglan
Elev

Avatar


*Och så träffade ni de otroligt fantastiska mugglisarna Ugglan Hedwig och Bugglan, som ni tyvärr inte hann umgås med så länge eftersom att de hamnat i Beauxbaton...

Det var kul att få träffa er en liten stund i alla fall!

2 nov, 2011 22:20

Borttagen

Avatar


^ Men juste, glömde er två, riktigt kul att träffa några fler mugglisar :3

2 nov, 2011 22:47

Forum > Off Topic > Uppsalabor!

Du får inte svara på den här tråden.