PRS(Dragon Fantasy)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(Dragon Fantasy)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel reste sig och drog fram stolen till en av de högre skåpen. Hon öppnade det och drog fram en vinflaska och två rena glas. "Angus?" sa hon sedan och kom ner. "Ja, men han är väldigt skruttig nu för tiden".
12 okt, 2013 18:28 |
|
Vildvittra
Elev |
Meira nickade och drog av sig skjortan, den magra kroppen som nu var ren var täckt av ärr och sår, men de flesta små. Hennes arm var omlindat av ett bandage, "Svärdshugg." sa hon bara.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 12 okt, 2013 18:35 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel såg med sorgsen blick på henne. Hon själv hade bara ett enda ärr, efter orchen som högg henne i axeln. "Som när du kom hit först" mumlade hon. "Men, han ska nog klara av det, vi går dit imorgon". Hon korkade sedan upp flaskan och hällde upp vin åt dem.
12 okt, 2013 18:39 |
|
Vildvittra
Elev |
Meira skrattade lätt, "Ja." men sedan tystnade hon, då hade Bearn varit med. Nu var han i den andra världen med så många andra, varför hade hon överlevt? Hon tar ett av glasen för att få vin i det, helst ville hon dricka och glömma.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 12 okt, 2013 18:45 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel var tyst en stund och drack sakta ur sitt glas. Hon hade många frågor, men hon ville på ett sätt inte ha svaren, de kanske var för sorgliga. "Hur är det med Bearn? Gimli? Kungen?". De enda hon träffat som hon mindes ordentligt.
12 okt, 2013 18:47 |
|
Vildvittra
Elev |
Meira stelnade till, "Gimli och kungen lever, de har hälsan." sa hon bara och drack ur glaset. Det syntes att det andra var hårt för henne att handskas med.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 12 okt, 2013 18:55 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel fick blanka ögon. "Åh Meira...jag är så ledsen". Det var tungt. Hon hade inte trott att det skulle bli så här tungt då hon äntligen fått träffa Meira igen. Hon drack en djup klunk ur glaset och fyllde på med mer. Hon drack inte ofta, men nu ville hon det.
12 okt, 2013 19:45 |
|
Vildvittra
Elev |
Meira sa inget, vad skulle hon säga? Han som var som hennes bror hade dött, inget fanns att säga. "Det är som det är." sa Meira och suckade, det var jobbigt att leva ibland.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 12 okt, 2013 19:58 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel nickade sakta och hällde upp mer vin åt Meira. De behövde det. "Men jag ska ta hand om dig" upprepade hon med grumlig röst. "Du har ju din gudson också...".
12 okt, 2013 20:00 |
|
Vildvittra
Elev |
Meira dricker, hon var van med det ett sätt att glömma allt att få bort allt. Hon ler svagt, "Jag uppskattar det, tack." sa hon. Hon gjorde det verkligen, Meira hade mycket att gå igenom innan hon blev som hon var förr.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 12 okt, 2013 20:11 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen