Smultronklubben
Forum > Off Topic > Klubbar > Smultronklubben
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag stog i kön till att bli sorterad dom flesta blev i gryffindor. Dom ropade upp mig. Det tog en stund innan hatten ropade ut "RAVENCLAW"
4 feb, 2013 21:20 |
|
Borttagen
|
Efter måltiden följde jag dem nya ravenclaweleverna till deras sovsalar. Sedan gick jag till min sovsal, och såg mig omkring.
Taket bar mörkblått, pyntat med brons stjärnor. Golvet var gammalt mörkt trä, och det stid sex sängar i det runda rummet, alla med marinblå draperier och blå överkast med en örnsiluett på. Längst fram i rummet fanns klädskåp, skrivbord, och en dörr till badrummen. Jag hade sängplats närmast toalettdörren. Jag somnade tidigt. 4 feb, 2013 21:24 |
|
Borttagen
|
En hand på min rygg väkte mig tidigt på den tidiga onsagen.
Jag gick till stora salen och åt frukost. 4 feb, 2013 21:29 |
|
Borttagen
|
Jag vaknade på onsdag morgonen och släpade mig till stora salen.
Därifrån tittade jag på mitt shema. Trollformellära med slytherin eleverna. Toppen.j 4 feb, 2013 21:31 |
|
lily, luna
Elev |
Jag vaknade av att dörren smällde igen! De andra tjejerna hade redan gått jag bytte om åt frukost och gick till min första lektion, talmagi.
4 feb, 2013 21:49 |
|
Borttagen
|
Efter skolan gick jag ut och brädde ut mina böcker på en bänk. Jag tog upp talmagiboken och läste igenom kapitel 4, 5, 6,7,8,9 och 10.
Sedan, som den ravenclawelev hon var, började hon skruva en allt för lång uppsats om talmagi. 4 feb, 2013 21:52 |
|
ella potter
Elev |
4 feb, 2013 22:59 |
|
Borttagen
|
vi kör ett rollspel.
Vill du vara med? Jag låg och läste en bok om trolldryckskonst när min uggla Glitter kom flygandes in till min sovsal (säger vi) . Den hade ett brev i näbben. Jag öppnade brevet och läste: Kära Nattalie, vi åker till Thiland så du kan tyvärr inte komma hem på jullovet .Med vänlig hälsning, mamma och pappa Kul , bara kul. Nu skulle jag bli lämnad Alldeles själv bland puckade Gryffindorare , galna Hufflepuffar och knäppa Ravenclaware. Nästan ingen i Slytherin skulle stanna över lovet , iallafall inte Isabell . Jag gick ned till Slytherin bordet och Isa väntade på mig. "jag ska vara här under lovet" sa jag förtvivlat "nemen, oj kan du inte följa med oss hem då? " "jag ska fråga" sa jag och började på ett brev. Snälla mamma och pappa, Isabell säger att jag kan följa med henne hem, får jag det? Med vänlig hälsning, eran dotter Nattalie 5 feb, 2013 09:40 |
|
mollylisa
Elev |
OK då kör jag lite på rollspelet
Jag vaknar i mitt rum innanför mammas förvandlingskonstklassrum på hogwarts, där jag har bott hela mitt liv. Min mamma, proffesor green är lärare här, och min pappa vet varken jag eller mamma nånting om. Så jag bor här med min mamma, och är assistent på hennes lektioner. 5 feb, 2013 18:06
Detta inlägg ändrades senast 2013-02- 5 kl. 19:03
|
|
Borttagen
|
Äntligen HÖSTLOV!
Som den natturliga Ravenclawelev jag är måste jag plugga hela tiden för att inte känna mig stressad. Och så ska jag hänga med min bästis Rosie förstås. 5 feb, 2013 19:02 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen