Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Smultronklubben

Forum > Off Topic > Klubbar > Smultronklubben

1 2 3 ... 93 94 95 ... 825 826 827
Användare Inlägg
lily, luna
Elev

Avatar


Har alla lämnat in mall?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F76%2F2TY7.gif 

4 feb, 2013 19:42

Borttagen

Avatar


Ja det har vi då kan vi börja!

4 feb, 2013 19:50

lily, luna
Elev

Avatar


Ja vem gör första inlägget?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F76%2F2TY7.gif 

4 feb, 2013 20:36

Borttagen

Avatar


Jag gör!

Jane går in på stationen 9 och tre kvart med sin fars kusin Andromededa. Hennes pappa dog när hon föddes, och hon bor ensam på grimmaldiplan 12. Hon stiger på Hogwartsexpressen, och vinkar hejdå till Andromeda.
Och hej till sitt sjätte år på Ogwarts

4 feb, 2013 20:51

Borttagen

Avatar


Jag, mamma och pappa gick osäkert fram genom perrongerna mot perrong 9 3/4 men var var den?

4 feb, 2013 20:54

Borttagen

Avatar


Jag kan!
Det var en solig dag då jag gick mot den lilla tegel pelaren som kallades perrong nio ovch trekvart.
Jag sprang mot den och vips så var jag bland ett vimmel av unga trollkarlar och häxor som skulle till Hogwarts med det stilaiga lilla röda tåget.
"hejdå mamma!" sa jag och kramade min mamma.
" hejdå gumman" svarade den rike Alicia Lewis och gav mig en kram tillbaka.
Jag gick in i en ledig kupé och satte mig på den lilla fotölj liknande stolen och väntade på min bästis Isabell .
Hon kom efter ett tag och vi kramades och pratade under en lång stund.
"vem vill ha godis?" ropade den tjocka kvinnan med vagnen.
Jag och alla andra godissugna elever störtade ut i korridoren.
Några släppte före mig i kön och jag köpte fyra chokladgrodor två askar med bönor och lite annat smått o gott.
"har du sett den nya sökaren i Chuddley Channons? ( stavning) "
" ja han är superhet" sa jag och tog bort en hårslinga ut ur mitt ansikte.
" kära elever var vänliga och byt om till era klädnader , vi är framme på Hogwarts snart"
Jag tänkte att jag borde byta om i kupén eftersom det borde vara smockfullt i omklädnings rummen.
Snart hade jag den vanliga Hogwartsklädnaden och satte mig ned för att växla ord med Isa sm jag kallade henne.
Ngn annans tur!?

4 feb, 2013 21:01

Borttagen

Avatar


Jane klev av tåget och andades in den iskalla luften.
Hon hade sin hogwarts unniform på sig, men rawenclaw och prefekt märket. Halsduken runt hennes hals var mörkblå och bronsfärgad. Eftersom hon var prefekt skulle hon hjälpa dem mindre eleverna till Ravenclaws uppehållsrum senare.
Längre bort såg hon alla andra börja gå mot vagnarna.
Hon småsprang efter.

4 feb, 2013 21:11

Borttagen

Avatar


Jag åkte i de självdragna vagnarna och njöt av höstens milda väder.
Jag längtade till mina gamla vänner och till Hogsmead.

4 feb, 2013 21:14

Borttagen

Avatar


Jag satte mig vid Ravenclaw bordet och log mot min bästa vän Rosie McGonagal vid gryffindoorbordet.
Sorteringen började.

4 feb, 2013 21:15

Borttagen

Avatar


En tjej med stora röda flätor hamnade i gryffindore, ingen tvekan hon var en Weasley.

4 feb, 2013 21:18

1 2 3 ... 93 94 95 ... 825 826 827

Forum > Off Topic > Klubbar > Smultronklubben

Du får inte svara på den här tråden.