The rich man's daughter(PRS)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > The rich man's daughter(PRS)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
"Åh." sa Hilde hänfört, för en gångs skull var det något hon gillade och föll henne i smaken. Dessutom var den omsydd vilket inte kändes lika jobbigt som om hon skulle fått den.
"Tack, tack snälla." fick Hilde fram helt salig och kramade om sin vän. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 maj, 2014 21:25 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona log stort och hennes ögon glittrade ivrigt. "Så lite så! Sätt på den" bad hon sen och började fumla med en liten ask vid hennes garderob. Det var ett smyckesskrin med en del olika smycken, de flesta var äkta guld och silver med vackra stenar. Hon drog upp en silverkedja med en liten pärla längst ner och väntade på att Hilde skulle byta om.
7 maj, 2014 21:30 |
|
Vildvittra
Elev |
Hilde gjorde som hon blivit tillsagd och log. Men hon drog undan flätan och vände sig mot Mona.
"Kan du hjälpa mig?" frågar hon, då det var snörning bak som gick långt ner längst ryggslutet. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 maj, 2014 21:31 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona nickade och tog sig fram. Hon snörade om klänningen, inte alltför hårt men inte heller alltför löst, hon visste att Hilde inte var van vid det som hon själv var. Mona själv hade ganska hårt åtdraget. Hon tog sedan halsbandet och knäppte det om Hildes hals. "Så, du är vacker" log hon.
7 maj, 2014 21:33 |
|
Vildvittra
Elev |
"Åh" fick Hilde fram och pillade på halsbandet.
"Det är för mycket." mumlade hon med skrovlig röst och tårar kom i hennes ögon. Den ovana snörningen bekom henne inte just nu. Det var helt överväldigande för henne. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 maj, 2014 21:40 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona kramade om henne lätt. "Det är så lite så" mumlade hon bara innan hon själv rättade till sin egna klänning och drog åt sin fläta. Till kvällen var middagen, hon kanske kunde få upp Lance till en dans? Hon visste faktiskt inte om han dansade.
7 maj, 2014 21:50 |
|
Vildvittra
Elev |
"Inte alls lite." sa Hilde och satte sig ner på hennes säng.
"Du har räddat mig från döden. Du har fått mig döpt och här kan kanske inte lagen komma åt mig." sa hon leende. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 maj, 2014 21:51 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona log svagt. "Men jag hade hjälp av Lance, och andra gjorde en del, det var unte bara jag". Hon satte sig vid henne och fingrade på sin fläta. "Det blir kul ikväll, bara tjärnarna och vi, inget förnämt folk".
7 maj, 2014 21:56 |
|
Vildvittra
Elev |
"Men ändå." sa Hilde och la armen om hennes axlar.
"Det blir det, de är mer enklare att umgås med." sa Hilde och tyckte faktiskt att det kunde bli kul. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 maj, 2014 22:02 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona lutade sig lätt mot henne. "Är det skönt att kunna vara med Edward hela tiden? Lance jobbar ..Jag får hälsa på men...". De hade mest början och slutet på dagen" sa hon plötsligt.
7 maj, 2014 22:06 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > The rich man's daughter(PRS)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen