(PM)Albus Potter
Forum > Fanfiction > (PM)Albus Potter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
här får ni!
27 - Ner till fängelsehålorna Efter middagen gick Albus, Ellie och Sco upp till Gryffindortornet. De väntade mycket länge på att alla andra Gryffindorelever skulle gå och lägga sig, så att de skulle kunna gå ut utan att bli hindrade. Det tog ett tag, men när klockan slog tolv lämnade Fred äntligen uppehållsrummet och Albus, Ellie och Sco satt ensamma kvar. Albus smög försiktigt upp för trappan och in i sovsalen där Spencer, Texas och Elliot sov djupt. Han öppnade sin koffert så tyst han kunde, tog ut osynlighetsmanteln och smög sedan tillbaka till Ellie och Sco. "Gick det bra?" viskade Sco. Albus nickade. "Tror ni verkligen att den är stor nog för oss alla tre?" frågade Ellie tyst. "Självklart, den är jättestor", mumlade Albus. De slängde osynlighetsmanteln över dem alla tre och den räckte perfekt. De klättrade tyst ut genom porträtthålet och ner för alla trapporna mot fängelsehålorna. Det var helt tomt i slottet. Alla låg och sov. Albus, Ellie och Sco gick mycket sakta på grund av osynlighetsmantelns släpande. Medan de gick fick Albus dåliga känslor. Det kändes inte rätt att gå ut så här sent på natten utan tillåtelse, men den tanken slogs bort från Albus och ersattes av en annan. Han hade ju faktiskt sagt själv att det skulle vara skönt att försäkra sig om att Lypusen verkligen var säker, och han höll fast vid de orden. Det var lite kusligt att smyga runt i skolan så här sent. Tystnaden var obehaglig, och deras steg ekade i slottet även fast de gick så sakta. När de steg ner för trappan till fängelsehålorna rös Albus, och redan efter några minuter stod de framför dörren till den innersta delen av fängelsehålorna, där Lypusen någonstans fanns, kanske skyddad av alla möjliga sorters ting och trollkonster. Albus mindes vad professor Roper hade sagt när Albus berättade om sin oro för Lypusen. "Albus, det är verkligen inget att oroa sig för. Jag har sett hur Lypusen är skyddad, och det är omöjligt att ta sig in till den.” På ett sätt kändes det bra att någon påstod att Lypusen var säkert skyddad, men att inte veta vad som väntade dem innanför dörren oroade Albus. "Okej, när vi kommer innanför dörren går vi bara rakt förbi ghoulen, så får vi se vad som väntar i nästa rum..." viskade Ellie. Sco svalde. Albus drog av dem osynlighetsmanteln och gömde den bakom en stenstaty i närheten. Sedan ställde han sig framför dörren, drog upp sin trollstav och tog ett djupt andetag. "Är ni redo?" viskade han till Ellie och Sco, och de nickade. Albus höjde sin trollstav, riktade den mot låset och viskade "Alohomora." Låset klickade till, och Albus sköt försiktigt upp dörren. 14 aug, 2011 18:49
Detta inlägg ändrades senast 2012-08-18 kl. 14:07
|
|
nilla10
Elev |
meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
hej hej! :) 14 aug, 2011 18:53 |
|
mican00
Elev |
14 aug, 2011 18:54 |
|
Borttagen
|
För då får ni ett till kapitel snabbare
14 aug, 2011 18:55 |
|
nilla10
Elev |
okej.
hej hej! :) 14 aug, 2011 19:27 |
|
mican00
Elev |
14 aug, 2011 19:32 |
|
veravoff1
Elev |
Mm! Fat iochförsej vi vill ALLTID ha mer !
Läs min fanfiction "only time will tell" 14 aug, 2011 19:38 |
|
Lolo1337
Elev |
spännnade! MEr
Every step I take, every move I make, Every single day, everytime I pray, I'll be missing You. Thinking of the Day, when you went away, What a life to take, what a bond to break, I'll be missing You <3 14 aug, 2011 20:35 |
|
mican00
Elev |
14 aug, 2011 20:51 |
|
nilla10
Elev |
längtar...
hej hej! :) 14 aug, 2011 20:52 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen