When the sun rise [Sv]
Forum > Fanfiction > When the sun rise [Sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
lillalollo
Elev |
Det kanske kommer ytterligare ett kapitel i kväll. Vi får se..
__________________________________________ Kapitel 5 - Hugo Weasley Mitt hjärta slog i tredubbel hastighet när Lilys namn ekade i den Stora Salen. Hon skuttade upp och satte sig på den vingliga pallen. Hatten hann knappt nudda hennes huvud. "GRYFFINDOR!" Jublet från bordet längst till höger i salen var öronbedövande. Jag log så gott jag kunde åt min jämnåriga kusin när hon passerade mig. "Det kommer gå bra.", viskade hon, nästan ohörbart. "Weasley Hugo." McGonagall log lugnande mot mig när jag kravlade upp på den höga pallen. En tunn röst hördes i mitt öra. "Hugo Weasley.. Hhmm… Jag ser stort mod. Oh ja! Men du har också ärvt din mors begåvning. Det får nog bli… GRYFFINDOR!" Jag såg mina vänner och släktingar jubla. Alla vid det bord där jag nu fick sätta mig. Rose omfamnade mig. "Mamma och pappa kommer bli så stolta!", mumlade hon i mitt hår. Jag vet inte riktigt varför familjen var så viktig för oss. Jag vet att just vår släkt var väldigt måna om varandra. Jag älskade mina släktingar. De var mina bästa vänner… Den kvällen sov jag djupt i min himmelsäng. Det var så skönt! Mina rumskompisar var väldigt schyssta. Fredrik var den jag kommit bäst överens med. Han var aningen kortare än jag, blond och blåögd. Vi skulle nog bli bra vänner. Det var med ett leende på läpparna som jag slog ihop ögonen den kvällen, och med samma leende som jag slog upp dem dagen därpå. "Vad ser du mest fram emot att lära dig?", frågade jag Fredrik medan vi gick ner till frukosten. Hon rynkade pannan. "Vet inte. Det ska bli kul med Försvar mot svartkonster!" Jag nickade instämmande. "Ja. Vem har vi som lärare i det ämnet?" "Vet inte. Vi får nog veta det när vi får våra scheman." Vi skulle börja med Trollformellära tydligen. Jag styrde stegen mot klassrummet ganska snabbt, eftersom jag inte ville riskera att komma försent. Tyvärr så irrade jag och min nyfunna vän bort oss, och kom flåsande in i rätt klassrum tio minuter försent. Bra start på min tid på Hogwarts. "Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling 15 okt, 2011 14:39 |
|
jullanbrullan19
Elev |
Sååååå Braaaaaaa!
Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer! ♥ 23 september <3 15 okt, 2011 14:59 |
|
MayoGryffindor
Elev |
Good, as usual !
"She's buying the stairway to heaven" 15 okt, 2011 15:01 |
|
lillalollo
Elev |
Hörni. Är verkligen på skrivarhumör idag! Så ni kanske till och med får två kapitel till ikväll, för jag är inte säker på att jag hinner skriva i morgon.
"Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling 15 okt, 2011 15:08 |
|
MayoGryffindor
Elev |
^Åh, det skulle vara awsome !
"She's buying the stairway to heaven" 15 okt, 2011 15:11 |
|
Theresia Joanné
Elev |
Mer!
<3 Harry Potter <3 15 okt, 2011 15:38 |
|
Borttagen
|
15 okt, 2011 15:40 |
|
Vendela
Elev |
Jättebra, perfekt skrivet.
Böcker. Böcker. Böcker! 15 okt, 2011 15:45 |
|
Bombarda
Elev |
Så sjukt bra!!
Kärlek till alla! 15 okt, 2011 15:45 |
|
Tonks-nea1
Elev |
15 okt, 2011 16:54 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen