Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Om Voldemort faktiskt hade dött...

Forum > Fanfiction > Om Voldemort faktiskt hade dött...

1 2 3 ... 8 9 10 11
Användare Inlägg
L
Elev

Avatar


Jag tycker fortfarande massor om dihs fanfic :3 ~ ♥

i wish i was there with you. to call you a fucking dork. but yo're my dork

6 jan, 2012 11:35

AnMel
Elev

Avatar


Jag håller med L ^^
Och du har kommit in i en bra handling med. ;D

Exchange [SV] | The 1D-games

6 jan, 2012 12:17

Borttagen

Avatar


Lika bra som vanligt!

8 jan, 2012 13:24

Bombarda
Elev

Avatar


jao så braa!

Kärlek till alla!

9 jan, 2012 11:38

LulluL
Elev

Avatar

+1


På onsdagen därpå, blev det lite lättare för Aimee. Hennes humör hade stigit några grader, och tankarna på Draco slumrade på avstånd. Hennes hår fick vara fritt, och klädseln var lite mer avslappnad. Slipsen var inte lika hårt knuten och kavajen hängde på hennes arm. Aimee drog sig till Stora salen och lät försiktigt tankarna flyga som de hade brukat. Så fort de närmade sig ett visst område, ledde hon in tankarna på ett annat håll.
Frukosten bestod av gröt, för en gångs skull. Inte Aimee's favorit, men mättande. Första lektionen var spådomskonst. Inte något Aimee gillade så värst. Det var lite flummigt, och otydligt. Aimee gillade konkreta saker som man kunde ta på och förklara med logik. Och det var den jobbiga stämningen igen.

"I era böcker, på sidan 521, hittar ni en tydlig beskrivning om hur man spår med hjälp av teblad. Jag vill att ni läser det, tar en kopp med te, dricker det och sen byter kopp med eran bänkkamrat och spår dess blad."
Aimee lyssnade halvt på Trelawney som babblade med mindre av den mystiska stämman hon brukade använda. Kanske kände hon av spänningen i luften.
Aimee läste kvickt sidan, och skyndade sedan fram för att ta en kopp te. Hon gick tillbaka till det lilla bordet som Hermione lämnade, för att själv hämta en kopp. Aime tryckte ner den varma drycken i halsen, och kände nästan hur blåsor slog ut inne i strupen. När både hon och Hermione var färdiga, bytte de koppar. Aimee vände huvudet bakåt och log mot Harry som log tillbaka. Draco's ansikte stod ut ur mängden, och Aimee vände blicken mot Hermione's kopp igen.
"På sidan 532 och en bit framåt, står teckenförklaringar. Använd dem för att slutställa eran spådom."
Aimee slog upp sidan, och studerade tebladen. Så gott det gick. Alla möjliga figurer uppenbarade sig, och Aimee fick svårt att bestämma vad det var. En katt eller ett lejon. En måne eller klocka. En blomma eller en treudd. Till slut ställde hon ifrån sig koppen med en djup suck. Hermione hade redan gett upp och studerade mönstret på duken som låg på bordet.

Lektionen slutade efter en lång väntan, och Aimee följde med Hermione ut.
"Jag tycker att den här lektionen är nonsens. Onödig och tar för mycket tid. Jag tror faktiskt jag ska sluta den här lektionen och använda timmarna till annat." Aimee bestämde sig för att göra det samma, och följde med Hermione till lärarrummet där både Snape och MacGonagall befann sig. De fick lov att sluta lektionen, och Aimee försökte dölja sin glädje.


"Hur går det med Draco?"
Aimee vände huvudet mot Hermione och ryckte på axlarna. Onsdagen hade varit bedrövlig, och även om det var fredag, hängde den fast vid hennes minne. På träningen hade Draco ignorerat henne till en början, och sedan hade han lämnat planen. Varför? Aimee visste inte. Stod troligtvis inte ut med hennes närvaro.
"Vill du hänga med till Hogsmeade?" frågade Hermione och Aimee nickade ivrigt. De träffade på Harry och Ron senare på fredagen, och bestämde att de alla fyra skulle spendera utflykten tillsammans. Aimee hade aldrig varit i Hogsmeade förut.

Aimee's hand var varm eftersom att den hålls i Harry's, men resten av hennes kropp var iskall. Vintern närmade sig, och kylan tryckte sig in genom Aimee's klädsel. De sökte skydd på Tre kvastar, och med tur hittade de ett tomt bord. Aimee beställde samma som de andra, i blind tro att de visste vad de beställde. En honungsgul dryck serverades, och Aimee tog en klunk. Honungsölen var underbart god, och Aimee log. De spenderade en stund där, och sedan tog de sig runt i affärerna. Godis, bläck, fjäderpennor, skämtprylar och andra saker hamnade i deras fickor, medans pengarna snabbt försvann därifrån. När näsorna var röda, kinderna torra och öronen hade domnat bort, bestämde de sig för att ta sig tillbaka till slottet igen. De satte sig i stora salen, och pratade ivrigt om dagen och allt de hade sett. I slutet av dagen följde Aimee med de andra till deras sällskapsrum. Hon och Harry stannade utanför och pratade lågt med varandra. En kyss här och där.
"Hallå där! Sluta hångla och lyssna!"
Harry och Aimee slet sig från varandras läppar och såg på Ron. Harry lätt ilsket och Aimee chockat. Hermione stod ursäktande bakom Ron.
"Det ska vara en fest imorgon!" Aimee kände hur käken föll.
"En enkel fest för tredje årskursen. Inga speciella kläder, och musik spelas på hög volym och inga småglin!" sa Ron ivrigt. Aimee såg på Harry.
"Vi möts där klockan..." Han såg på Ron.
"Det börjar sju och slutar ungefär vid... Jag vet inte." Harry vände blicken mot Aimee igen.
"Halv åtta i utanför stora salen?" Aimee nickade och kysste Harry lätt på munnen innan hon försvann mot sitt sällskapsrum.

I sovsalen rotade hon igenom sin koffert i jakt på något snyggt som hon kunde ha nästa kväll. Hennes blick fastnade på det hon hade letat efter, och hon hängde försiktigt upp kläderna på sängkanten. Aimee somnade samtidigt som hon tänkte på hur morgondagen skulle bli.
Alla tankar på Draco var som bortblåsta.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F0ec583a6d0f110b59f8c27f79efe60bc%2Ftumblr_mg2a590fml1qjmci4o1_500.gif

9 jan, 2012 20:39

Detta inlägg ändrades senast 2012-08-29 kl. 20:38
Antal ändringar: 4

AnMel
Elev

Avatar


Jättebra! (Wow, det var ju en nyhet xD )


Exchange [SV] | The 1D-games

10 jan, 2012 18:58

Borttagen

Avatar


Love

15 jan, 2012 17:30

LulluL
Elev

Avatar

+1


ledsen för stor oaktivitet i den här ff:en, men förhoppningsvis har jag nyfunnen inspiration c:

------------------------------------------------------------

Aimee vaknade av att solen sken henne rätt i ansiktet. Med ett stön satte hon sig upp. Hennes ena hand flög upp mot håret. Aimee muttrade ilsket några svärord. Hennes hår bestod av en enda stor boll. Det skulle ta evigheter att borsta ur. Med en snabb blick över sovsalen förstod hon att klockan var mycket och hon kanske skulle missa frukosten. Med snabba rörelser fick hon på sig ett par röda byxor, och en svart tröja. Håret satte hon upp i en boll, vilket var ganska enkelt.

"Du är lite sen." sa Harry enkelt när hon satte sig ner jämte honom. Aimee såg förvånat på honom, och log när han gav henne en lätt kyss.
"Usch... Aj!" Aimee fnissade till och såg mot Ron och Hermione. Ron gnuggade sin högra arm med en tjurig min. Under frukosten pratade de ivrigt om festen som höll rum samma kväll.
Aimee tyckte att dagen var alltför seg. De spenderade dagen ute vid sjön, och solens värme var mer än behaglig. När klockan närmade sig sex gick Aimee tillbaka till sin sovsal. Där samlade hon ihop lite saker så att hon kunde dusha.

Med det bruna håret i en blöt tofs, gick hon sedan in i sin sovsal ännu en gång. Slytherin hade ganska tur när det gällde duschar. De hade en samling av dem precis utanför sällskapsrummet vilket betydde att de slapp springa upp flera våningar. Aimee släppte ut sitt hår från tofsen när hon stod jämte sin säng. Hennes hår blev finast när det fick lufttorka. Hon tog sedan på sig kläderna som hängde på sängkanten. Det var ett par aprikosfärgade shorts, ett svart linne som var lite större med en dragkedja på ryggen och ett par svarta converse. Hon iakttog sig i spegeln och kunde inte undgå att le mot sig själv.
Håret plattade hon. När det kom till smink tvekade hon ett tag. Hon bestämde sig sen för att endast ta mascara, lite ögonskugga och läppglans.

När hon såg sig själv i spegeln igen var klockan kvart över sju. Med lätta steg gick hon mot dörren men hejdade sig. Hon greppade tag i sin trollstav och gick sedan mot stora salen.
"Harry!" Aimee började småspringa mot Harry när hon såg honom. När hon hade kysst honom visslade han.
"Jisses..." mumlade han och log. Aimee skrattade.
"Tala för dig själv." Han var klädd i ett par chinosfärgade shorts och en svart tröja. De mötte Ron och Hermione efter några minuter. Ron hade ett par ljusa jeans och en röd tröja, och Hermione hade på sig ett par jeans och en väldigt söt, rosa blus.När klockan närmade sig halv åtta, gick de in i salen. Aimee drog efter andan. Salen var helt förändrad!
Det hade en ganska mörk belysning, men man såg ändå varenda liten detalj. Och det som slog henne mest, var att det faktiskt såg ut som en riktig nattklubb.

De dansade i några timmar, och Aimee hade bestämt sig för att det var den bästa kvällen i hennes liv. Det enda som hade stört henne var att hon hade sett Draco och han hade varit helt ensam. Till slut drog Aimee med sig Harry för att sätta sig ner. Hennes fötter dunkade. Efter ett tag anslöt sig Ron och Hermione med pumpasaft. Aimee hällde i sig väskan. Hon sneglade på Harry.
Hon hade märkt att hela kvällen hade han haft koll på något eller någon, och det började störa henne. Han såg kort på Ron som nickade nästan osynligt.
"Jag kommer.Toapaus." sa Ron och försvann bort i folkmassan. Aimee skakade på huvudet.
"Okej vad är det som händer?" frågade hon Harry och Hermione. De såg förvånade ut över hennes fråga, så Aimee släppte det.

Klockan närmade sig halv tolv när Harry frågade Aimee om hon ville gå en sväng. Hon sa ja, och de gick ut mot gården. Aimee kände sig oerhört lycklig.
"Jag hörde att du och Malfoy hade bråkat." sa Harry plötsligt. Aimee såg ner i marken och nickade.
"Vill du prata om det?" Aimee öppnade munnen, men inte ett ljud kom fram. Hon stannade och lyfte blicken. När ett djupt andetag hade fyllt henne med mod, började hon prata.
"Han var så elak! Han kallade mig för falsk! Han sa att jag fjäska för dig." Aimee kände sig uppgiven när Harry lade armarna om henne.
"Ja, jag hörde det med. Men vet du vad?" Aimee skakade på huvudet.
"Jag har en present till dig." Aimee log och följde med Harry. De svängde in på en liten del av gården som var omringad av höga stenmurar. Synen framför henne fick henne att tappa luften. Harry släppte henne och gick framåt.
En pojke var fastbunden vid två stenlyktor som satt fast i ena väggen och det var enda anledningen till att han stod upp. Hans mörka jeans hade ännu mörkare fläckar, i någon röd nyans. Den ljusgröna skjortan var skrynklig och täcktes även av fläckar. Det blonda håret var tillrufsat. Draco lyfte på huvudet och såg på Aimee. Från hans näsa rann det blod. Hans vänstra öga täcktes av en svag blåtira. Små sår täckte hans ansikte.
"Nå? Vad tycker du?" frågade Harry stolt. Ron stod på Dracos högra sida. Aimee såg även Dean och Seamus i mörkret. Aimee drog ett skakigt andetag.
"Du har chansen nu." Harry gick mot henne igen.
"Jag vet hur mycket han sårade dig, och nu har du chansen att ge igen!" fortsatte han och smekte Aimee's kind. Aimee drog ett mycket stadigare andetag och knuffade bort Harry's hand.
"Du är sjuk." sa hon lågt. Harrys leende tynade bort, men Aimee gav ingen nåd.
"Hur kunde du göra så här? Jag trodde du var... Jag trodde att du i alla fall var mänsklig! Du är sjuk!" Hon skrek mot honom i ren och skär ilska. Hennes röst bröts mot slutet. Harry skrattade nervöst.
"Jag gjorde det här för dig."
"För mig?! Hur tänker du egentligen?! Känner du mig inte alls?!" skrek hon. När hon inte fick något svar skakade hon på huvudet. Hon gick mot Draco och band loss honom. Han stönade lågt när han landade på hennes axel. Aimee lade hans arm runt hennes nacke och började långsamt gå.
"Aimee..."
"Bara strunt i det, Harry. Det är slut mellan oss." sa Aimee trött.

Med viss svårighet fick hon Draco till sjukstugan. Madam Pomfrey var förstörd och försökte tvinga ur Aimee vad som hade hänt. Men hon visste inte. Hon visste inte alls. Draco fick stanna på sjukhusflygeln, och Aimee lyckades övertyga madam Pomfrey att han behövde ha någon vid sin sida när han vaknade. Aimee satt bestämt på stolen bredvid Dracos säng och släppte inte de slutna ögonen med blicken.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F0ec583a6d0f110b59f8c27f79efe60bc%2Ftumblr_mg2a590fml1qjmci4o1_500.gif

21 jun, 2012 15:35

AnMel
Elev

Avatar


Oh, jättebra kapitel/inlägg! Vill gärna läsa mer. Kul att du har börjat skriva på den här igen.


Exchange [SV] | The 1D-games

21 jun, 2012 17:07

Borttagen

Avatar


bevakar

22 jun, 2012 20:44

1 2 3 ... 8 9 10 11

Forum > Fanfiction > Om Voldemort faktiskt hade dött...

Du får inte svara på den här tråden.