Prs Lilamupp & FT
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs Lilamupp & FT
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
taggsvansen02
Elev |
Jag tittar in i hennes vackra bruna ögon och ler smått.
"Jag heter Alec." säger jag och rodnar. "Är du nyinflyttad eller?" läger jag till och ler bredare mot henne. 25 aug, 2015 13:54 |
|
Fairy Tale
Elev |
"Ja", sa Cassiopeia. "Jag flyttade hit för två veckor sen"
Hon lutade sig mer mot väggen "flyttade från Stockholm"
25 aug, 2015 14:33 |
|
taggsvansen02
Elev |
"Jag bodde där när jag var liten men vi flyttade hit lagom till att jag skulle börja skolan" Säger jag och sätter mig ner medans jag lutar mig mot väggen. "Jag vet inte hur länge du har varit här men vad tycker du om sta'n?
Jag får solen i ögonen så jag ställer mig upp igen, börjar gå mot trädet där jag satt innan jag hittade henne. Jag vinkar år Cassiopeia att hon ska följa med. 25 aug, 2015 14:59 |
|
Fairy Tale
Elev |
Cassiopeia gick osäkert efter honom.
"Jag har inte haft speciellt mycket tid", sa hon och stannade när de kommit till träden. Hon kände att det var jobbigt med den lilla håret som hängde utanför tofsen, såhon släppte ut håret och skakade på huvudet så det skulle falla jämt
26 aug, 2015 20:26 |
|
taggsvansen02
Elev |
Jag satte mig ner på bänken och nickade medans jag iakttog henne. Hon skakade på håret och det glänste i solen.
"Om du vill kan vi kanske göra något efter skolan?" flög det ur mig och jag ångrade det i samma sekund som orden lämnade mina läppar. Jag rodnade och väntade på att hon skulle neka mig. 26 aug, 2015 21:28 |
|
Fairy Tale
Elev |
Cassiopeia lutade sig framåt för att sätta upp sitt hår igen. Den här gången kom hon ihåg den lilla hårtussen.
"Visst", sa hon och såg på honom "jag måste packa upp lite men det är bara senare på kvällen"
26 aug, 2015 21:39 |
|
taggsvansen02
Elev |
Överaskad och glad tittade jag upp mot henne och log.
"Va bra, men jag tror i måste gå in nu, rasten slutar om tre minuter." Säger jag och reser mig långsamt upp och börjar gå in. 26 aug, 2015 21:41 |
|
Fairy Tale
Elev |
Cassiopeia följde strax efter.
"Eller när slutar vi idag?", undrade hon "för jag har fotbollsträning vid fyra, efter det kan jag vara"
26 aug, 2015 21:54 |
|
taggsvansen02
Elev |
"Jag tror vi slutar vid halv två. Men jag är inte säker." Säger ja medans vi går in i skolan.
Jag går upp för de två trapporna och sätter mig sedan på en bänk utanför klassrumet. Lilamupp? 27 aug, 2015 08:23 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen